Tweede naam

Hey iedereen!

We hebben een kleine discussie hier thuis ivm de keuze voor een tweede naam voor onze tweede dochter. Onze eerste dochter heet officieel Nora Virginie, vernoemd naar mijn man zijn grootmoeder waarmee hij een goede band had. Nu zijn we opnieuw in verwachting van een meisje en wilde ik onze dochter deze keer graag vernoemen naar de grootmoeder waarmee ik de beste band heb. Zij heet Jenny maar vindt zelf haar naam niet mooi en had ook al eens uitdrukkelijk gezegd dat we geen kinderen naar haar moesten vernoemen. Ik denk dat ze het wel heel fijn zou vinden moest het wel gebeuren. Nu was ik aan het googelen geslagen en vind ik 2 namen waarvan Jenny afkomstig zou kunnen zijn: Jennifer of Johanna. We zouden onze kleine meid waarschijnlijk Ellis noemen. Wat vinden jullie het leukste klinken?
- Ellis Jennifer
- Ellis Johanna
Of zijn er nog andere suggesties?
Dank je wel voor de input alvast ?
 
In respect voor haar wens, misschien je dochter vernoemen naar de naam die Jenny graag zelf gekregen zou hebben?
 
De reden dat ze haar naam niet mooi vindt, is omdat ze liever ook een meer Nederlandse/Vlaamse naam had gehad, zoals haar vriendinnen vroeger op school. (Wij zijn van België trouwens.) Mijn grootmoeder is geboren in 1945 in Berlijn terwijl mijn overgrootouders daar dwangarbeiders waren en mijn overgrootmoeder heeft haar dus in een daad van kleine rebellie toen een Engelse naam gegeven. Ik ben nu zelf wel meer geneigd naar de naam Johanna/Joanna ?. Ik ben nog eens in mijn stamboom gedoken en die naam komt heel vaak voor, zoals Virginie in mijn man zijn stamboom. Kleine kanttekening ook dat de tweede naam enkel op officiële papieren zal staan en ze nooit echt zo genoemd zou worden ?. Tegen onze oudste zeggen we ook gewoon Nora.
 
In dat geval zou ik ook zeker voor Johanna gaan!
(Joanne is ook weer Engels, dus zelfde probleem als Jenny/Jennifer)
 
Waarom ga je niet voor Genevieve? Een versie van Jennifer die niet Engels is en die ook mooi past bij de tweede naam van je eerste dochter. 
 
Inderdaad, Genevieve? Of Guinevere? Ginevra?
Of Jo-Ann? Joanna? Jane, Joanne, Joan, Jana?
Yenthe en Yinthe komen ook voort uit Johanna.
Ben benieuwd of het jullie nieuwe opties geeft :) 
 
Terug
Bovenaan