Tweede op komst, wat te doen met kamer en kinderwagen?

Het is nog maar pril maar sinds deze week weet ik dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. Als alles goed gaat, zal mijn dochtertje ruim 2 jaar zijn als nummer twee geboren wordt. Ze is nu 1,5.

Nu slaapt ze nog heerlijk in ons kleinste kamertje, in haar ledikant met een slaapzak. Het is er eentje met tomeloze energie die niet stil kan zitten tenzij ze ziek is. Het liefst houd ik haar daarom zolang mogelijk in haar ledikant, in een slaapzak.

Voordat de baby komt, zal ze wel over moeten naar een andere kamer. Maar wanneer ga je zoiets doen? En is het dan handiger om haar toch op tijd in een peuter/juniorbed te leggen of is een tweede ledikantje aanschaffen slimmer? Dat is bij elk kind anders maar vrees echt dat ze geen seconde blijft liggen in een groot bed. Slapen is sowieso altijd al een issue geweest bij haar dus als ze slaapt dan zijn wij blij.

En wat doe je met een commode? Schaf je die ook eentje extra aan? Ze is tegen die tijd echt nog niet zindelijk. Op de luier na kunnen we haar nu wel al staand aankleden.

Is het handig om een duo wagen aan te schaffen? Ze loopt al sinds ze 13 maanden is en loopt goed, maar ze is niet snel en langere afstanden (naar de supermarkt bijvoorbeeld) kan ze echt nog niet. Ze vindt het nu nog prima in de wandelwagen maar geen idee of ze dat over 8 maanden nog steeds pikt.

De kamer wil ik op tijd geregeld hebben, die duowagen kan nog heel lang wachten natuurlijk.

Hoe hebben jullie het aangepakt?

Ik verwacht ook de tweede, ben 15 weken zwanger. Mijn dochtertje is nu 21 maanden. Ze krijgt een kamer met een juniorbed. Als ze twee is gaan we 'oefenen'. Ook denken we om een slaaptrainer aan te schaffen, zodat ze weet wanneer ze wel uit bed mag en wanneer niet of iig niet uit dr kamer mag.

Ik ga geen tweede commode aanschaffen. Die gebruiken we alleen nog voor poepluiers. Een duowagen ga ik niet aanschaffen.

Hi!

Het is natuurlijk heel erg afhankelijk per kind. Wij hebben voor ons zoontje gelijk een normaal bed gekocht (geen peuterbed) van Bopita. Die heeft wel uitvalbeschermers die je er later af kan halen. Toen ik ongeveer 32 weken zwanger was, hebben we hem in zijn nieuwe kamer gelegd. Hij vond het schitterend. We hebben hem bij alles betrokken met zijn kamer samenstellen. Gordijnen, bed, verf, lampen. Hij heeft nu een stoere jongenskamer. Het is vanaf de eerste nacht goed gegaan. We zijn nu ruim 3 maanden verder en hij is nog nooit zelf eruit gekomen. Hij roept altijd netjes dat hij wakker is. Ik heb ook geen commodo extra gekocht. Even oefenen met staand verschonen of op de bank.

Ik heb geen duo wagen gekocht. Onze zoon vond het heerlijk om in de kinderwagen te zitten, maar nu zit hij heel cool achterop het kid-zitje (zo'n mee lift plankje achter je wandelwagen). Werkt prima. Hij bepaalt zelf wanneer hij zit of een stukje loopt. Ik heb er 1 waar hij op kan zitten en staan.

Liefs Anna

Hoi

Ik ben 35 weken zwanger van onze 2e voor ons was het een prettiger idee om onze kleine man die nu 1,5 jaar is op zijn eigenkamertje te houden hij is ook hardstikke druk en aan het ontdekken dat wij dit zo houden voor zijn eigen veiligheid! Ons 2 kindje heeft straks haar eigen  kamertje met commode en ledikant.

natuurlijk is elk kindje anders en moet je doen waar je jezelf het fijnst bij voelt.

Voor de kinderwagen kun je ook eventueel staanplankjes krijgen deze zijn ook handig.

wij hebben wel een dubbele wandelwagen aangeschaft en denken ook nog een staanplankje aan te schaffen...

gelukkig zijn er genoeg oplossingen te bedenken en marktplaats bied ook veel opties die niet duur hoeven te zijn...

Liefs H

Terug
Bovenaan