tweede op komst

Hallo meiden,

Ik heet Annette, woon in Noorwegen en ben 8 weken zwanger van de tweede. Het is natuurlijk allemaal nog heel pril, en (na een miskraam) hoop ik van harte dat het deze keer wel goed zal gaan.
Maar ik heb wel eens mijn twijfels over alles wat ons te wachten staat. We hebben nu een jongentje van 2,5 jaar. Hij is heel makkelijk en lief, maar ik ben wel eens bang dat dit zal veranderen met straks een tweede erbij. Hoe ga ik dat allemaal regelenen? Zal hij niet jaloers worden? Hoe ga ik mijn aandacht verdelen?  
Tja, eigenlijk kan ik mijn gevoel  niet goed omschrijven, maar misschien zijn er meiden die mij begrijpen.

Liefs, Annette
 
hoi,
ook wij zijn bezig voor een tweede.
Mijn dochtertje is nu bijna 3 jaar. Ik denk dat ze het altijd wel leuk vinden om er een speelkameraadje te hebben.
De mijne is vrij druk.. misschien wordt zij bij een tweede wat minder bezig..

groetjes therablondi
 
Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wij hebben 2 kids; Thijs van 3 1/2 en Marijn van 6 maanden. Je zorgen en onzekerheden herken ik wel. Feit is alleen dat je het niet in de hand hebt. Je oudste zal ongetwijfeld reageren, maar dat kan ook positief zijn. Wat mijn ervaring is, dat het allemaal best meevalt en het ook weer fases zijn gedrag is dat weer voorbij gaat. Ik vind het uiteindelijk best goed te doen inmiddels....we hebben ook wel moeten wennen hoor!!

Geef je oudste de kans om te wennen. Het is ook niet niks: eerst heb je papa en mama alleen voor jezelf en dan is er ineens zo'n 2e aandachtvrager bij. Ik las ooit ergens het volgende: hoe zou jij reageren als je thuiskomt en je man heeft ineens nog een vrouw meegebracht die vanaf dat moment bij jullie komt wonen. Hahahaha....De situatie is iets anders, maar toch....

Succes!
Patricia
 
Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ook wij hebben pas ons tweede kindje gekregen (21 feb.), onze oudste was toen 2,1 jaar. Het is allemaal heel erg meegevallen. Tuurlijk had hij wel eens een peuterpuberbui, maar ik denk dat hij die zonder zijn zusje ook wel had gehad. Hij is helemaal verliefd op haar, lijkt het wel. Heel leuk! Wil haar wel de hele dag knuffelen, en ook graag helpen met verschonen etc. Is soms wel onhandig als ik haar voed, maar ach, ook wel heel gezellig. In ieder geval heel veel geluk toegewenst!
groetjes van Ruth
 
Hai Annete,

Gefeliciteerd met de zwangerschap. Maar is zou me maar niet druk maken over de gevolgen van de kleine op de oudste. Meestal houd je van beide evenveel (ik wel, maar bij alle op een andere manier).Ook je oudste kind zal zich waarschijnlijk snel aanpassen. Dit ook omdat de baby, als je geluk hebt, meestal niet meteen het drukst is en daardoor kan je kind er naar toe groeien. Er zullen nog best  pittige tijden aan komen maar dat hoort er bij.
 
Gefeliciteerd!!!
Ik ben net (15 maart) bevallen van mijn tweede, opnieuw een dochter, en de oudste was toen 3 jaar en 1 maand....
Ik heb me ook zorgen gemaakt over de reactie van de oudste, maar als ze al eens boos is, is dat op mij, niet op de baby...nu is alles nog wel te regelen, want ik heb nog verlof, tot 4 juni en daarna zie ik het wel.

Als ik moet werken gaan ze allebei naar een gastouder (ongeveer 10 uur per week gemiddeld), en die woont vlakbij...het zal wel zwaar worden, elke keer 2 kinderen in de kleren voor we weg moeten, maar degene die het dienstrooster maakt heeft beloofd om in het begin door de week veel late diensten in te plannen (werk in de gehandicaptenzorg)

Al met al valt het me alles mee (heb op het laatst  van mijn zwangerschap wel echt twijfel gehad...zo van waar ben ik aan begonnen en wil ik dit wel....) en gaat het allemaal wel lukken als we allemaal weer goed ik ons ritme gaan komen....denk dat het zich dan wel weer van zelf wijst

maar eerst weer eens van die nachtvoedingen af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Yvonne (mama van ilse 14-02-04 en naomi 15-03-07)



 
Hoi meiden,

wat een leuke reactie's !!! En wat ben ik blij dat ik niet de enige bent met al die kopzorgen. Dat is misschien ook wel een zwangerschapskwaaltje. Ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel goed zal komen, je kunt er vooraf ook eigenlijk zo weinig van zeggen. Maar het spookt allemaal vaak zo in mijn hoofd.
En ik ben ervan overtuigd dat het wel eens chaos zal zijn in mijn huis, maar dat hoort nu eenmaal bij het hebben van kinderen, nietwaar ???

groetjesssssssssssss,
Annette
 
Hallo,

Wij hebben een zoontje van 2 jaar en 1 maand. Ik ben nu 29 weken zwanger. Wij betrekken ons zoontje overal bij. Bijvoorbeeld bij het opknappen van de baby kamer. Als ik spulletjes heb voor de baby, mag Rob dit naar de babykamer brengen. Hij vind dit geweldig. Voor de baby, zegt hij dan. Ook als ik hem 'smorgens aan het wassen ben, wil hij de 'baby' ook wassen. Hij pakt een washandje en gaat er mee over mijn buik. Zo probeer ik hem duidelijk te maken, dat hij straks ook dingen samen met zijn zusje/broertje moet doen. Of hij het begrijpt, weet ik niet. Maar hij pakt het nu erg goed op. Hij wil ook vaak de baby kussen, eten geven e.d. Erg leuk.
Hopelijk pakt hij dit straks ook allemaal goed op. En tja..................... Er gaat straks veel veranderen. Daar zal hij best wel af en toe moeite mee krijgen. Hopelijk leert hij het snel. En anders .......... vaak tot 10 tellen..........ik ben wel erg benieuwd hoe hij straks reageert als de baby er is.

groetjes Yvonne
 
Terug
Bovenaan