tweede op komst

Hoi,

Over paar weekjes is het zover en word Isis grote zus. Voor de mamas die nu al twee of meer kindjes hebben, ik ben benieuwd hoe jullie de beginfase ervaren hebben, en hoe de eerste op de nieuwe situatie reageerde. Isis is ongeveer 2 jaar en 9 maanden als haar broertje geboren word, ik hoor het graag,

grt Esther (uitger. 5 september)

Hier is een 2de sinds 3 maanden. En Elsa reageerde er erg goed op. Ze is een trotse grote zus en het is ook echt HAAR zusje. Maar ik denk dat het per kind verschillend is hoe ze erop reageren.

En hoe ik die begin periode ervaar, het is zoeken naar een ritme, maar zodra we dat gevonden hadden is het volop genieten.
Ik heb het niet als extra druk ervaren, maar ga wel minder snel weg, je moet zoveel meenemen en al van te voren klaar hebben te staan in de auto bijvoorbeeld.

Onze jongste wordt deze week alweer een jaar en dat is voorbij gevlogen. Ik heb elke dag van die meiden kunnen genieten en nog steeds. Ze reageren nog steeds heel leuk op elkaar.
Een tip: als je oudste voor het eerst de baby ziet, houdt de baby dan niet in je armen, maar in de wieg. Het schijnt dat dat beter is voor de oudste. Ook hebben we bewust de baby wel eens laten huilen, als we even bezig waren met de oudste. Zo leerde dat ook de baby wel eens moest wachten. Zo werden ze alle twee gelijk behandeld zeg maar.

Maar ja, elk kind reageert anders. Ik hoop voor je dat je er optimaal van kunt genieten.
Succes met de bevalling!
Gr. mamajo

Een beetje late reactie nu Abel al is geboren....

Het was inderdaad echt zoeken naar een nieuw ritme. Sliep de een, dan was de ander wakker. En ik heb bijna 6 maanden de borst gegeven en dat was soms best lastig. Jules was net zindelijk, maar moest natuurlijk altijd naar het toilet als ik net Elise had aangelegd!!
En natuurlijk letterlijk weleens schreeuwen om aandacht. Jules is voor zijn zusje ook wel superlief!! Maar pas op!! Dan geeft hij kusjes en knuffels, maar kent zn eigen krachten niet. Of hij trekt haar aan haar armpje naar zich toe.... AU...
DE nachten waren ook best heftig, maar wie weet kan je man je daar goed bij helpen en slaapt Abel veel sneller door!
Het klinkt nu eigenlijk erg negatief, oeps, dat was ook niet zo de bedoeling. Want we genieten echt heel erg!!!! Nu Elise aan de fles zit, wil Jules graag de fles geven. En als we (kraam)visite kregen, liet hij als eerste heel trots zn zusje zien. En hielp met het smeren van de beschuitjes.
Ook leuk, liepen we in de supermarkt en keek iemand in de wandelwagen, dan vroegen ze vaak aan Jules wie dat was. Zijn antwoord was dan vaak :
"Dat is mijn kleine zusje en ik ben nu de heeeeeeeele grote broer!!! "
Dan voelde ik me geweldig!
Geniet er van!!!!!!! Als je eenmaal weer in het ritme zit, een paar nachten door kan slapen is het helemaal fantastisch!!!!!
(Ik zou nu alweer een derde willen, maar dat zit er vanaf manlief nog niet echt bij..... Wie weet volgend jaar in ons nieuwe huis......)
Gr Antoi

Terug
Bovenaan