Tweede op komst

Mijn dochter van bijna 2 krijgt in augustus een broertje. Ik probeer haar voor te bereiden, maar ik heb niet het idee dat ze het begrijpt. Heeft iemand tips of weet iemand een leuk boekje om hierbij te helpen?

Hoi,

onze Tijn is een stukje ouder, bijna 2,5 nu. Hij begrijpt het heel goed volgens mij. Ik heb steeds wat meer info toegevoegd. Eerst alleen: baby in de buik en die moet nog groter groeien. Nu ook dat ik strakjes naar het ziekenhuis ga en daar een nachtje zal blijven en dat hij dan mag komen kijken en daarna dat ik ook thuis nog uit moet rusten en een mevrouw ons komt helpen. We lezen wel eens een boekje over een nieuw broertje of zusje maar wat nog het meest duidelijk voor hem is zijn de foto's. Van zijn eigen geboorte en van de geboorte van zijn broer het afgelopen jaar. Die is trouwens 15 maanden en snapt er net als zijn broer het afgelopen jaar (die was toen 14 maanden) helemaal niets van...

Hoop dat je er wat aan hebt!

mijn dochter wa18maand toen ze een broertje kreeg.
ze snapte er ook niks van!
zelfs de eerste weken dat hij er was noemde ze hem 'hondje'

wel zat ze volop en de 'nadoen periode'
dus hebben we een pop gekocht die er uitziet en aanvoelt als een baby. die ze dan ook de borst/fles mocht geven, en luiers mocht omdoen.
die was en is na 3 maand nog steeds een succes!
als ik de borst geef zit ze meestal naast me op de bank, met de pop aan de borst!

echt voorbereiden kan misschien niet echt met hele jonge kinderen, maar als de baby geboren is gaan ze het vanzelf wel snappen

Kleine pluis -> Nijntje
Huppel krijgt een Zusje
Tip de Muis krijgt een broertje

Er zijn een heleboel boekjes over. Maar vertel het nog niet te vroeg, ze worden makkelijk ongeduldig. Ik heb Thomas er een maand vantevoren op voorbereid en hij vond het maar vreemd al dat wachten en die onrust

Ik ben ook weer zwanger, nog maar net hoor, bijna 7 weken. Onze dochter is nu 2, van december, maar wij vertellen het haar pas als ik een maand of 6 heen ben.
Ze zal het toch echt niet helemaal begrijpen en al die tijd zal ze moeten wachten, wat erg lang is. 9 maand is al bijna de helft van haar leven!
Wel hebben we al een boekje van liselotje krijgt een zusje, die wij haar dan zullen voorlezen.
Ze zal vast wel meegaan naar de vk, maar weet zij veel.

Wel heb ik er ontzettend veel zin in om er uiteindelijk met haar mee bezig te zijn!

Terug
Bovenaan