Tweede rond de verjaardag van de eerste?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 25, getrouwd en heb een zoon van ruim twee. Wij willen graag voor een tweede kindje gaan maar zitten een beetje met de vraag wanneer we moeten beginnen.
Van de eerste was ik meteen zwanger en ik besef echt dat dat een luxe is geweest! Daarom klinkt het volgende misschien een beetje ondankbaar maar zo bedoel ik het dus absoluut niet.
Wij wilden eigenlijk vanaf mei voor een tweede gaan maar ALS het dan direct raak zou zijn zou ik rond de verjaardag (paar dagen verschil) van mijn zoontje uitgerekend zijn. Daarom twijfelen we of we niet een maandje later zouden beginnen.

Wat vinden jullie? Is het voor kinderen  minder leuk om de verjaardag dichtbij elkaar te hebben?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Groet Lotus84.

Hoi Lotus,
we zijn nu ook voor de tweede kindje bezig en we zijn nu bezig aan ronde drie en vrijdag is mn nod dag en maar hopen dat het raak is..dan ben ik uitgerekend rond mn dochters verjaardag..maar ik dacht eerst ook hup spiraaltje eruit en zwanget worden..bij mn dochter was het in een keer raak maar nu zijn we aan ronde 3 bezig..nou is dat ook niet zo lang want sommige zijn wel wat langer bezig..dus als het deze maand raak zou zijn zullen we heeel blijzijn ondanks ik dan weer rond de zelfde tijd als mn dochter zit!
ik zou er gewoon voor gaan want het kan net zo zijn dat het niet de eerste keer raak is en dan krijg je een teleurstelling dat had ik dus ook snap je?
veel succes!!!
kus karin

Als het je niet uitmaakt, zou ik lekker een maandje wachten. Wij zijn vanaf januari beziog voor een derde, maar hebben in april een beetje overgeslagen. Wij hebben nl in december al 7 verjaardagen van nabije familie en er nog eentje bij werd ons een beetje te gek. Dan maar een maandje wachten.
Maar je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat jullie doen. Dit was alleen mijn verhaal maar.

Hee Lotus,

ik snap wel wat je bedoelt ja!
Wij hebben ook even zitten rekenen en een soort van kleine twijfel gehad toen we voor een tweede gingen in de maand maart. Mocht het zo zijn, wat natuurlijk nog helemaal niet hoefde na twee rondes, dan was ik ergens tussen 8 en 13 december uitgerekend. Nu heb ik vaak geroepen..." Ik weet dat het totaal niet te plannen is, en te plannen mag zijn, maar alle maanden oke, als het dan maar niet december wordt, haha. Dit omdat we dan  praktisch alle verjaardagen van 2 families hebben geloof ik, en daarbij nog die goede man en de kerstdagen.

En in maart  zeiden we: zullen we het een maandje overslaan of gewoon proberen? Het is natuurlijk een hele grote wonder en of  het wonder dan toch in december ter wereld komt maakt dan ook niet zo veel uit!! (ja...als puntje bij paaltje komt en je bent er echt voor bezig wil je ook gewoon graag dat het zo snel mogelijk lukt)

En ja hoor...inderdaad.... de tweede ronde was het raak en ik ben dus in december uitgerekend. Nu maakt het me echt totaal niet meer uit! Maar ik snap dus heel goed wat je bedoelt dat als je het even uit zou kunnen stellen, dat het dan misscchien soms helemaal niet verkeerd of erg is hoor! Wij wilden het echter toch niet meer uitstellen omdat we anders het leeftijdsverschil te groot vinden worden tussen de oudste en deze kleine in mijn buik!

Heel veel succes in ider geval, en mijn tip: ga er gewoon voor! De kans dat het lukt is natuurlijk aanwezig, maar dat het niet gelijk deze maand lukt ook. En dan nog de kans dat je ook exact op de datum van je eerste kindje gaat bevallen... (mijn zoontje is net een paar uur nadat de verjaardag van zijn papa was afgelopen geboren, dus tja...)

succes in ieder geval,
groetjes Mellow

Terug
Bovenaan