tweede ronde clomid

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden
Ik heb mijn eerste ronde gehad en vandaag voor het laatst voor echo geweest. Ik zit vandaag op cyclus dag 23 en de eitjes waren maar 10 mm.
Ik had de eerste keer gewoon 50 mg clomid en begin nu weer eerst met provea om mijn menstruatie op te wekken. Daarna weer 5 dagen clomid 100 mg

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben dat de eerste ronde de eitjes te weinig groeide?? En hoe is het met 100 mg gegaan??
Het is wel erg balen dan als je twee keer per week voor echo gaat 3 weken lang en je dan weer opnieuw kunt beginnen... Ik hoop dat het de volgende ronde beter gaat.
Ben zo bang dat ze dan ook niet voldoende groeien.....
Komt het veel voor dat de eerste ronde   ( met clomid dan ) weinig doet??

xxx Niekje

Hoi hoi,

Ik ben bij mijn behandelingen altijd gestart met 50 mg. De 1e maand ging dit goed, maar telkens de 2e maand groeiden mijn eitjes niet of niet goed genoeg.
Met 100 mg maak ik eigenlijk bijna altijd 2 mooie eitjes, dus dat slik ik nu altijd.
Heb bij mijn zoontje 4 keer clomid gebruikt en bij mijn, pas door een miskraam afgebroke zwangerschap, 8 keer clomid gebruikt.
Ik heb nu na de miskraam ook provera geslikt om weer een menstruatie op te wekken. Daar zit ik nu op te wachten, zodat ik weer kan starten met de clomid. Heb zaterdag mijn laatste provera gehad, dus dat zal hopelijk niet zo lang meer duren.

Heel veel succes in elk geval
groetjes,
mama Peet

Hai Niekje

Bij mij sloegen zowel de 50 mg als de 100 mg clomid niet aan. Maar gelukkig nu de 150 mg wel al voor de tweede maand. Het hangt er maar net vanaf hoeveel je nodig hebt om een eitje te laten groeien.
Ik hoefde trouwens pas bij de 150 mg voor echo's te komen. Daarvoor ging het doormiddel van temperaturen en bloedprikken. Ik heb begrepen dat je bij 150 mg meer kans hebt dat er meerdere eitjes te gelijk groeien. Vorige maand had ik dan ook twee eitjes die groot genoeg waren en deze maand eentje. Ik moest afgelopen  zondag  pregnyl prikken om hem te  laten springen. Bij ons is het nu weer afwachten dus.

Ik hoop voor jou dat de 100mg clomid gaat aanslaan!

Liefs
Wilma

Hai Nienke,
Ik zit nog in mijn 1ste ronde met clomid en nog geen echo's gehad.
Hopelijk maak je met 100 voldoende goede eitjes!
El

Terug
Bovenaan