tweede ronde, eerste kindje, onregelmatige cyclus

hallo meiden,

Ik ben nu ruim een half jaar van de pil af, wat een enorme opluchting was gezien het feit dat mijn lijf niet geheel naar de pil wilde "luisteren". Dit had vaak tussentijdse bloedingen tot gevolg. Ik besloot te stoppen met de pil en mijn lijf het zelf te laten doen. Al met al heet het ruim 5 maanden geduurd, voordat het weer beter ging. Echter mij menstratue blijven verschillen. Ik houd het nu een jaar bij. De ene maand is mijn cyclus 27 dagen, de andere maand weer 33. Nou vond ik dit niet zo'n ontzettende ramp, maar....

Sinds begin jullie hebben mijn man en ik besloten wij een kindje willen krijgen. Je begrijpt, nu zou ik maar wat graag regelmatig ongesteld zijn!!! Want wanneer is je eisprong nu als je niet weet wanneer je menstrueren gaat? ik was er eigenlijk op tegen, maar heb toch ovulatietesten gekocht om te kijken hoe mijn lijf nu werkt. Het is dat de test aangaf dat ik ovuleerde, ik merkte niets!!! geen veranderd slijmvlies of iets dergelijks. We hebben braaf om de dag geklust om dan toch maar de kans te verhogen.

Afgelopen maand bleek "niet gelukt". Gewoon ongesteld geworden. Mijn tweede ronde gaat dus nu in.

Wie herkent zich hierin en heeft nog tips?
Hoor graag van jullie!!

Groetjes

Hoi Nath

Ja ik herken mij er zeker in en mij is het nog vervelender ant ben na het stoppen van de pil eind maart niet meer ongesteld geworden en zit nu in de onzekerheid of alles goed wel is en of ik eigenlijk wle een eisprong heb en dus zwanger kan raken. ben sinds begin juni begonnen om zwanger te worden maar tot op heden nog niks. ben nu ook al een maand me elke morgen aan het temperaturen maar zie daar ook niks dat zou kunnen lijken op een eisprong

ben bij de huisarts geweest en zei zegt kan zo lang duurt ontpillen en mag pas weer terug als ik 6 maanden niet ongesteld ben geweest dus in september dus maar ben nu bang cystes ofzo heb en daardoor niet ongesteld ben. Mara mijn huisarts zie dat ik wle eisprong zou kunnen hebben ondanks niet ongesteld ben

nadia

Hey Nath,

Join the club!! Wij zijn voor ronde 4 bezig. Ben nu 3 dagen overtijd, gister een test gedaan, negatief
Ik heb 14 jaar de pil geslikt en was wel gelukkig  meten ongesteld geworden maar bij mij schommelt het ook tussen de 26 en de 31 dagen.
Wij doen het ook om de dag, dan heb je altijd kans dat het raak is, zeg maar.
Ach ja, de ene keer is het leuker dan de andere keer, maar goed je moet er iets voor over hebben, toch???
Ik zit nu dus te wachten tot de   duivels komen, maar er is niets te bekennen, gelukkig.
Ga morgenvroeg nog maar een testje doen als ik dan nog niet ongi ben. 's ochtend is beter als 's avonds heb ik gehoord....
Suc 6 met zwanger worden, ik zal voor je

Hallo meiden,

wat ontzettend fijn te horen dat ik dus niet de enige ben. Al schieten we er met zijn allen lekker veel mee op...We willen tenslotte maar 1 ding!!!
Jullie ook erg veel succes deze ronde!

groetjes

hoi

ik herken het wel. ik heb dat ook gehad. wij zijn bezig vanaf januari, en nog steeds niets. heb 1 keer ovulatie testen gehaald, maar merkte dat ik er dan teveel mee bezig was. mijn cyclus is nog steeds niet regelmatig. en wordt er af en toe ook gek van.
succes verder

marjan

Hallo iedereen.

Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Gedeelde smart is halve smart?!
Ik ben in mei gestopt met de pil (Yasmin) en ben daarna op tijd ongesteld geworden. Maar sinds die laatste menstruatie is ben ik niet meer ongesteld geworden.

Mijn cyclus telt momenteel 36 dagen. Ik ben niet zwanger, heb al drie tests gedaan.
Ik had verwacht dat zwanger worden even kon/zou duren maar deze tegenslag van een lange cyclus had ik niet op gerekend. Onze kinderwens lijkt nu een lang proces te worden. Of ben ik nu te negatief.....?
Ik wens jullie allemaal heel veel succes. Er rest ons niets dan afwachten en hard werken....
Succes!

Hoi meiden,

Als je na stoppen met pil niet ongi wordt, dat kan een half jaar duren.

Word je wel ongi maar niet regelmatig dan kan je wel zwanger worden, hoef je echt niet regelmatig voor te zijn.
Ga wel met testen uit van je langste cyclus. Ik was in april gestopt, daarna 1x na 23 dagen en 1x na 35 dagen ongi.
Toen besloten we te kijken wat mijn vruchtbaarste periode zou zijn. Bij 9maand.com kan je uitrekenen wanneer je vruchtbare periode is. Dit heb ik uitgerekend voor een cyclus van 23, 28 en 35 dagen.
Dus die hele periode lang hebben we geklust. Na 35 dagen geen ongi en na 37 dagen ook niet. Ik ben dus zwanger!!!!
Het lastige alleen is dat ik niet precies weet hoelang. Ik ga uit van 6,5 week, maar kan ook 4,5 week zijn. Maar dat hoor ik wel bij echo.
Tempen en ovulatie testen heb ik niet gedaan, omdat ons teveel gevoel gaf te 'moeten' en terwijl wij wisten wanneer ik msscn vruchtbaar was we echt niet elke dag of om de dag geklust hebben.

Ik hoop jullie met mijn verhaal een beetje hoop te geven dat je dus niet regelmatig hoeft te zijn.

Succes allemaal.

Liefs Reneke

Hoi reneke

Mijn Huisarts zei zelfs dat ik zonder ongesteldheid zwanger kon raken hoefde niet te betekenen dat ik dan geen eisprong zou hebben maar dnek jij dus van niet???

ja ik ben nu bijna 5 maanden niet ongesteld geweest hoop dus inderdaad binnen de 6 maanden nog wordt

nadia

gefeliciteerd met je zwangerschap

Terug
Bovenaan