Tweede trimester is k*t, wie nog meer?

<p>Hi!</p><p>De eerste 12 weken heb ik nergens last van gehad, joepie! Dacht ik... te hard gejuicht want vanaf week 13 kreeg ik zo last van lage rugpijn wat mijn bekken schijnt te zijn en loop bij de fysio en zij raadde me ten zeerste af om weer te gaan werken omdat ik een zittende kantoorbaan heb. Balen, janken alles!</p><p>Ook ben ik veeel vermoeider dan in de eerste 12 weken. En ik las toch echt overal dat het tweede trimester veel fijner was. Guess not? Wie heeft dit nog meer? </p>

Helaas hier zelfs 3 verrotte trimesters. Ik behoor helaas niet tot de gelukkigen die zwanger zijn zelf leuk vindt. het doel in oog houden is het belangrijkst. #aftellen.

Hi,
Ik had het ook begin tweede trimester! Veel last van rugpijn, mijn liezen deden zeer.. Maar bij mij werd het na 2/3 weken weer minder! Nu 35 weken en nergens last van!
Ik hoop dat het bij jou ook minder wordt. Het is namelijk echt geen pretje als je dat hebt:( 

Bij mij werd het tweede trimester pas fijner met ongeveer 20 weken. En dan begint al heel snel het derde trimester waarin alles kei hard terug komt. Maar ja, een kindje krijgen is nou eenmaal niet makkelijk. Wel dubbel en dwars waard als je t mij vraagt 

Hier nog 1! Helaas flinke last van bekkeninstabiliteit en continu pijn. Mijn fysio raadde aan juist te blijven werken maar wel minder (6 i.p.v. 8 uur per dag). Ik kan nog wel echt genieten van mijn zwangerschap als ik de kleine voel ronddraaien maar het begint wel echt zwaar te worden. Ik had t.o.v. nu eigenlijk bijna geen kwaaltjes in het eerste trimester dus zou graag wisselen ;-).

Naast bestwel heftige rugpijn heb ik geen kwaaltjes (gehad). Wel erg vervelend inderdaad die rugpijn, dat begon bij mij zo rond de 19 weken en is helaas niet meer gestopt. Helpt bij mij om te zwemmen, of op zo'n bal te zitten. 

Hoe ver ben je in het tweede trimester? Het kan zomaar over een weekje beter gaan hoor ;)
Ik zit nu in het derde trimester, mn lijf wordt zwaar en onhandig en ik kan mijn dochter van 1.5 jaar niet makkelijk meer tillen.. frustrerend, vooral als ze almaar aan mn been hangt.
Ik hoop voor je dat je lijf weer wat beter gaat voelen de komende weken en dat je weer een beetje kan gaan werken.. ik zou gek worden als ik al zo vroeg in mn zwangerschap thuis zou zitten. En probeer ook écht te genieten, misschien wordt het alleen maar zwaarder! 
En bedenk dat als je ooit een tweede kindje krijgt, het allemaal nog 100x zwaarder is, pak nu het kan je rust!

Hier ook de meeste klachten gehad tussen 20 en 30 weken. Net als bij mijn eerste zwangerschap. Wachten duurt lang... snel rugpijn, pijnlijk bekken en hormonaal helemaal uit balans. Het was echt niet leuk.
Daarom heb ik ervoor gekozen om vanaf 34 weken met verlof te gaan zodat ik weer even kon opladen. Dat heeft gewerkt en heb nu, met 40 weken, eigenlijk weinig klachten meer. Hopelijk voel je je snel beter!

Terug
Bovenaan