Tweede Zwanger in verwachting van een tweeling

Goedemorgen dames,

Ik ben voor de tweede keer zwanger. Ik heb een meisje van 2,5 Vanmorgen eerste echo gekregen en tot onze verrassing zagen ze twee kindjes. Op dit moment ben ik overheerst door verschillende emoties. Ik wil blij zijn maar ben tegelijkertijd zo bang voor alles. Want wat voor risico’s brengt het mee? Kan emijn lichaam dit aan. Hoe gaan we dit praktisch regelen ? Met twee kindjes is het toch makkelijker weg gaan dan met 3. kortom veel gedachtes. Ik heb ook even flink gehuild van de schrik. Het is niet dat ik niet dankbaar ben. Maar vind het gewoon allemaal spannend.
 
Wauw dubbel gefeliciteerd!!

Kan me goed voorstellen dat je er van schrikt, de meesten gaan er vanzelfsprekend vanuit dat het maar 1 baby is.

Je lichaam kan het aan, die heeft genoeg tijd gehad om te herstellen van de eerste zwangerschap dus wat dat betreft zou ik mij geen zorgen maken.

Een tweelingzwangerschap brengt inderdaad wel meer risico’s met zich mee, maar dat is erg afhankelijk van een aantal zaken die bij elke tweelingzwangerschap weer anders is. De ene vrouw vindt het een eitje en de ander heeft het toch erg zwaar. Maar bij een eenling zwangerschap zie je hier ook al hele grote verschillen in.

Qua kinderwagen zou ik in elk geval de uppababy vista v2 duo aanbevelen. (Mijn ouders hebben die omdat ik en mijn zus een paar weken na elkaar een kindje kregen). Die is niet zo lomp en groot maar lekker wendbaar en de kleintjes hebben allebei meer dan genoeg ruimte.

Laat het verder nog even bezinken, je zal goed begeleid worden gedurende je zwangerschap en ik weet 100% zeker dat je dolgelukkig wordt met die 2 kleintjes erbij!
 
Gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu? 
Kan me voorstellen dat het spannend is voor je, gelukkig is in NL de begeleiding en controle goed geregeld :)
Een leuk boek om te lezen is "Ojee, het zijn er 2!".
 
Bedankt voor jullie reacties!!
en voor de info voor de kinderwagen en boek! Ik ga er naar kijken 
Ik ben vandaag 9 weken zwanger! Over een paar weken eerste afspraken in het ziekenhuis gepland. Spannend' 
 
Gefeliciteerd! 3 past gewoon allemaal tegelijkertijd op de achterbank. Of in ieder geval zonder dikke babystoeltjes dan toch.
 
Terug
Bovenaan