Tweede zwangerschap, bevalling wordt weer ingeleid, iemand ervaring??

A

Anoniem

Guest
Je hoort wel eens dat een tweede bevalling sneller gaat, omdat er immers al 'ruimte'   is gemaakt door de eerste..
Nu ben ik bij ons eerste kindje ingeleid en dit zal straks ook bij de tweede gebeuren. Is ook in dit geval dan de kans dat de bevalling sneller zal gaan, of 'makkelijker'??????

Gr.

Hoi,
Ben in juni bevallen van de 2e en ook voor de 2e keer ingeleid omdat ik in beide gevallen over de 42 weken ging.
Bij mij zijn ze allebei de keren begonnen met het inbrengen van gel om de baarmoedermond te laten verweken en eventueel weeën op te wekken. Bij de eerste keer sloeg dat de tweede dag pas echt aan en hebben ze bij 2cm de vliezen gebroken.
Toen duurde het maar 5,5 uur voordat ons dochtertje er was.
Deze keer kwamen  er gelijk al vrij sterke  weeën binnen het uur na het inbrengen van de eerste gel, werd er 5 uur later nogmaals gel ingebracht omdat de baarmoedermond nog steeds niet helemaal verweekt was.Dit gaf nog sterkere weeën.  's Avonds om 18.30 bleek ik nog steeds maar 3 cm te hebben. Toen eenmaal de vliezen werden gebroken ging het weer heel snel en was onze zoon er binnen 2,5 uur. Dit ging dus uiteindelijk heel snel.
Voor mij ging het dus wel op. Maar het ligt er denk ik ook echt aan hoe jouw lichaam reageert en of je eventueel nog een infuus met weeënopwekkers moet hebben.
Mijn lichaam reageerde al sterk genoeg op de gel  in combinatie  met het  breken van de vliezen en heb dus geen infuus nodig gehad.
Hoop op een goede en  voorspoedige bevalling voor je, succes !!

Hoi,

Ik ben al drie keer ingeleid bevallen. 1x vanwege te lang gebroken vliezen, 2e uit voorzorg en 3e idem.

Bij de eerste heb ik echt een langdurige bevalling gehad. Maar na het inleiden duurde het gelukkig maar ongeveer 12 uur.

Bij de tweede had ik echt mazzel, ik had al drie centimeter ontsluiting
en een weke baarmoedermond toen ik me kwam melden. Dus kon gelijk het
infuus erin.

En binnen 6 uur was ze er al. Drie persweeën en hup.

Echt een superbevalling.

Helaas dacht nr. 3 er iets anders over. Eerst gel, dagje weeën maar
matig, daarna infuus. Maar deze baby dacht er overdwars uit te komen,
hij lag scheef met zijn hoofdje en daarom schoot het niet echt op. De
ontsluiting niet en heb best lang moeten persen. Maar toch binnen 6 uur
bevallen. Dus eigenlijk best netjes.

Helaas had ik bij alle drie wel een weeënstorm. Maar achteraf voelde ik
me verrassend goed en was ik alles zo weer vergeten haha. Handig he.

Succes,

Groetjes,

Vanessa 20,4 van de vierde

Terug
Bovenaan