Tweede zwangerschap, bevalling wordt weer ingeleid, iemand ervaring??

Je hoort wel eens dat een tweede bevalling sneller gaat, omdat er immers al 'ruimte'   is gemaakt door de eerste..
Nu ben ik bij ons eerste kindje ingeleid en dit zal straks ook bij de tweede gebeuren. Is ook in dit geval dan de kans dat de bevalling sneller zal gaan, of 'makkelijker'??????

Gr.

Hallo,

ik wordt morgen ingeleid van ons tweede kindje.   Ook van het eerste stond een inleiding op het programma, maar twee dagen daarvoor besloot mevrouwtje eerder te komen.   Ik had dan een vlotte bevalling die van de eerste wee tot geboorte een goeie 7u duurde.

Nu begin ik wel zenuwachtig te worden.   Ik denk niet dat de bevalling nu langer gaat duren, dat denkt mijn arts ook niet, maar ben wel bang dat ze nu veel heftiger zal zijn.   Je hebt al direct hevige weeën, terwijl je die bij een spontane bevalling meestal maar krijgt naar de laatste cms toe.
Mijn nichtje is wel twee keer met inleiding bevallen en bij de eerste bedroeg die bijna 11u (wel gerekend vanaf moment dat ze in ziekenhuis aankwam) en bij tweede 7u.

Veel succes!!
Heidi

Ik wil je niet bezorgd maken, maar ik ben ook twee keer ingeleid en mijn tweede keer duurde drie uur langer dan de eerste... Het begin verliep precies hetzelfde, prostin gel erin, zes uur later vliezen breken, en eerst geen infuus met weeënopwekkend middel. Zes uur na het vliezenbreken was de eerste geboren, zonder verdere hulpmiddelen,  maar drie jaar later bij de tweede was ik op dat tijdstip nog steeds twee cm. Het bleef gewoon steken en uiteindelijk moest ik toch aan dat infuus. Dat was om half elf 's avonds en 55 minuten later was mijn tweede kindje er.
Nou kan het zijn dat de tweede niet wilde vlotten omdat ik werd ingeleid met 38 weken en de eerste was 40+3. Ik denk gewoon dat ze nog niet 'af' was.
Ben jij wel al op je uitgerekende datum? Ik denk dat het dan wel eerder uitkomt dat de tweede sneller is dan de eerste.

Succes!

Hoi,

Ik ben al drie x ingeleid en de tweede ging zeker sneller dan de eerste.

Bij de eerste ben ik vanaf moment van inleiden 12,5 uur bezig geweest.
Vooral het persen duurde lang, bijna 2 uur maar de navelstreng zat ook
strak om haar nekje bleek later.

Bij de tweede ben ik 6,5 uur bezig geweest en ik hoefde maar 3x te persen toen was ze er al!

Bij de derde duurde het ongeveer 6 uur en daar duurde het persen weer
heel lang. Halverwege bleek dat hij verkeerd het geboortekanaal was
ingeschoten waardoor het zo moeilijk ging (hij lag zowat overdwars
haha, eigenwijs).

Bij mij zijn alle bevallingen weer snel vergeten hoor! Ondanks dat ze
niet van een leien dakje gingen en ik bij allemaal een weeënstorm heb
gehad en persweeën vanaf 3 cm ontsluiting. Dat was echt zwaar...

Nu hoop ik dat nr. 4 misschien uit zichzelf komt? En anders gewoon weer via inleiding en die weeënstorm dan maar erbij.

Zodra ik de baby in handen had, was het ergste leed alweer geleden. Klinkt misschien als een cliché maar was bij alle drie zo.

Succes met je bevalling,

Groetjes,

Vanessa 23,3 van de vierde

hallo,

ik ben vanwege drie x zwangerschapvergiftiging drie x ingeleid en ja moet zeggen ( niet om je bang te maken ) het is zwaarder dan een normale bevalling dit heeft te maken met de weeenstorm even een wee wegpuffen is er niet bij want dan staat de volgende al voor de deur, maar bij de eerste duurde het 7 uur, woog maar 2990kg, de tweede 32 uur deze woog 2910kg, en de derde van mei maar 4 uur en die woog 3330kg dus je ziet het verschilt, de derde was het makkelijkst moet ik zeggen, na drie uur en drie kwartier had 5 entimeter ontsluiting toen zei de zuster dat kan wel tot vanavond duren. werd al gek bijna van de gedachte en een kwartier later had ik persweeen ze zei je mag niet persen toen zei ik kan niet stoppen toen voelde ze en toen bleek dat ik in 15 minuten van 5 naar 10 centimer ontsluiting was gegaan dus het hangt af van een helboel factoren, maar in ieder veel succes maak je niet druk want wat komt komt.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan