Tweede zwangerschap gaat sneller

Hoi allemaal,

Voor de moeders die een tweede kindje verwachten, gaat voor jullie gevoelsmatig de zwangerschap ook half aan je voorbij omdat je druk bent met je eerste kindje?
 
Heb dat wel eens vaker gehoord maar zelf ervaar ik het niet zo. Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoeveel klachten je hebt? Ik ben zo iemand die de hele zwangerschap aan de medicatie zit tegen de misselijkheid en het overgeven. En dan duren negen maanden echt lang,.. ook de tweede keer. Ik vind wel de voorpret heel leuk dit keer omdat mijn zoontje nu ‘mee uitkijkt’ naar de komst van de baby.
 
Ik vond mijn tweede zwangerschap ook best snel gaan, ondanks klachten van bekkeninstabiliteit. Je bent natuurlijk met veel meer andere dingen bezig en minder gefocust op die groeiende buik dan de eerste keer.
 
Ik ben blij dat ik deze zwangerschap een echo had rond 7 weken. Want bij mijn eerste (2020, midden in corona) kon ik pas met 11 weken en vond dat heeeeeeel lang duren.

Dus nu was het al wat eerder ‘tastbaar’.
Verder voel ik me echt stukken beter dan bij de eerste waardoor ik op sommige moment bijna ‘vergeet’ dat ik zwanger ben. Dat was de vorige keer onmogelijk want was de hele dag door misselijk en moe het eerste trimester.

Ik heb dus niet zo sterk het gevoel dat het nu opeens sneller gaat. Wel vind ik het heel fijn om in een beetje een normale tijd zwanger te zijn want die hele corona periode zorgde toch wel voor gekke situaties.
 
Terug
Bovenaan