tweede zwangerschap heel anders?

Hallo dames,

Eind vorig jaar ben ik zwanger geraakt, wat helaas op een hele verdrietige manier mis is gegaan. Ik ben nu een kleine 5 weken zwanger (is heel snel gegaan, waar we heeeeeel dankbaar voor zijn).
Bij mijn eerste zwangerschap had ik vanaf dag 1 ontzettend last van mijn borsten, heel erg misselijk, veel overgeven, ontzettend moe, kortom alle kwaaltjes die je voor kunt stellen.
Nu, daarentegen, heb ik helemaal nergens last van. Mijn borsten voelen wel iets zwaarder, maar doen absoluut geen pijn, ben nog geen seconde misselijk geweest, en ben maar iets moeier dan 'normaal' met een fulltime univeristaire studie en een baan van 28 uur per week.
Hebben meer vrouwen hier ervaring mee? Ik vind het namelijk allemaal toch een beetje vreemd, en maak me toch een beetje zorgen...
Gr. Marjon
 
Hoi Marjon,
Ik ben ook ongeveer 5 weken zwanger en ik heb nog nergens last van gehad. Iets gevoeligere borsten maar ben nog niet echt misselijk geweest en ik ben niet vermoeider dan anders.
Ik denk dat we gewoon geluk hebben.
Groetjes
 
hoi,

bij mij hetzelfde verhaal, ik ben in mijn eerste zwangerschap bijna 9 maanden misselijk geweest en heb nu nagenoeg geen klachten, behalve spataderen dan ;-) en ik ben wel moe, maar dat hoort erbij.
 
Hallo Marjon,
Meestal komen die "kwaaltjes" zo rond de zes weken pas. Dan zijn je hormonen op het actiefst. Ga maar na, bij Moeders voor Moeders kun je je urine inleveren als je zes weken zwanger bent tot de zestiende week, en meestal zijn dan de kwaaltjes weer over.
En als je ze niet krijgt is het alleen maar fijn. Het is niet zo dat als je niets merkt, dat het niet goed is. Het is bij iedereen anders en ook elke zwangerschap is weer anders.
Dus geniet er maar van. Groetjes Abby
 
Hoi,

Bij mij is het 3x bij ca. 8 weken fot gegaan, nu al 7 mnd zwanger. Elke keer was het anders met het gevoel, de eerste keer was ik bv heel misselijk en kon geen lucht verdragen, dee keer heb ik nergens last van.
 
Ik ben nu 17 weken zwanger en heb ook echt nergens last van. Het hoeft helemaal niets te betekenen. Ze zeggen alleen wel dat een voorspoedige zwangerschap meestal een zware bevalling betekent(heeeeelp!), maar in hoeverre je dat moet geloven.......

Gewoon van genieten!
 
Ik had en heb ook nergens (op wat gevoelige borten na) 'last' van.

Omdat ik niks voel is het voor mij ook moeilijk te geloven. Over 2,5 week en echo en dan zal ik het waarschijnlijk pas echt geloven.

De zwangerschapsverschijnselen kunnen nog komen, maar misschien heb je deze keer geluk.

GEFELICITEERD en geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan