Tweede zwangerschap helemaal anders

<p>Hoi! <br /><br /></p><p>ik ben 14 weken zwanger van mijn tweede kindje... is het normaal dat ik nu al echt een buik heb die ik in mijn vorige zwangerschap pas met een maand of 5 had? Ik ben wel heel wat zwaarder dan bij mijn vorige zwangerschap maar heb ook echt wel het idee dat het ontzettend snel gaat. Ik ben ook echt nu al benauwd.. kortademig. Ik maak me een beetje zorgen over al die maanden dat ik nog moet? </p>

Hey, gefeliciteerd

Ik heb met mijn eerste zwangerschap nu al een buikje en ik zit nog maar net op week 6 of 7... ik zit eigenlijk te denken dat ik misschien stiekem een maand langer zwanger ben dan ik dacht?
Maar heb ook een vriendin bij wie je het pas zag dat ze zwanger was bij maand 8.

Denk dat het echt verschilt wat je bouw is van binnen, hoe de baarmoeder ligt en waar de baby precies zit. Bij de een zie je het nu eenmaal sneller dan bij een ander en ook per zwangerschap kan bet wel verschillen. Ik denk niet dat jij je druk hoeft te maken over hoe je buik eruit ziet in vergelijking met je vorige zwangerschap. Het zou ook goed kunnen zijn dat het nu sneller gaat, juist omdat je al eens eerder zwanger bent geweest.

Ik ben 15 weken zwanger van de tweede en deel volledig je gevoel hoor! Mijn buik nu was ik toen pas bij 20plus weken en als ik naar zwangeren om me heen kijk die soms maanden verder zijn ben ik zelfs nog boller ??‍♀️ en mijn startgewicht was hetzelfde dus daar zit het hem niet in

Ook ik ben sneller dik met nr 2, loop wel een maand voor qua buik lijkt t haha. Boel is kennelijk toch slapper. Nou helpt het ook niet dat de sportschool dicht is hoor haha

Hoi

Gefeliciteerd ?!
Ik ben nu 16 weken zwanger van de tweede en heb al meer een buikje dan bij de eerste zwangerschap.
Dat benauwd zijn heb ik ook, vooral met dat mondkapje op ?

Hallo, ik ben 15 weken zwanger van de 2e. En hier inderdaad ook al een buik die ik bij de eerste met 20 weken had. Vanaf deze week ook al vet snel buitenadem ook niet iets wat ik mij bij de eerste kan herinneren. Ik hoor ook wel echt om mij heen dat het bij de 2e allemaal wat sneller zichtbaar is. Ik kon mijn buikje eigenlijk bij 11 weken al niet meer goed verbergen.

Ooo klinkt gemeen, maar fijn om te lezen dit ? ik zit nu op 32 wkn van nr 2 en krijg al vanaf het prille begin te horen van iedereen ‘soooww jij pakt flink uit he’ enz. ? Terwijl bij mijn 1ste het uberhaupt pas duidelijk werd dat ik zwanger was op maand 8 ergens.....nou ben ik niet de dunste, toch start/eindig ik op precies hetzelfde gewicht als de eerste x. Ook 0 kilo bijgekomen bij beide. Het is puur ineens dit keer ‘poef’ hier is de buik!! Geen waarschuwing ofzo vooraf ??. Had eerst ook echt heel erge angst dat dit kindje absurd groot zou zijn, te dik. Toch zit het prima op meetschema bij de echos. Het zal dus het ‘slappe’ zijn + je lichaam weet nog waar het de darmen enz heen moet gooien ? dus dan gaat alles sneller. Ondanks het opgeblazen gevoel gaan we allemaal dus toch lekker genieten nu ?❤️ fijne zwangerschappen iedereen x

Terug
Bovenaan