Tweede zwangerschap weer zulke erge harde buiken?

Mijn eerste zwangerschap was geen gemakkelijke. Onder meer door de laatste drie maanden zodanige harde buiken dat ik niets anders kon dan achterover liggen/zitten. Ik had ze bij de minste of geringste activiteit van mezelf of mijn (erg bewegelijke) kindje en zelfs als ik helemaal niet bewoog. Soms steeds weer nieuwe die weer zakten, soms hielden ze een hele dag/nacht aan. Als ik toch moest lopen, staan of rechtop zitten, dan voelde ik zo'n druk onderin mijn buik, dat het echt zeer ging doen en het gewoon echt niet goed voelde. Liggen voelde dan nog het beste.

Nu we over een tweede kindje denken, komt de angst voor weer die harde buiken. Want ik kan dan niet alleen niet meer voor mezelf zorgen, maar ook niet voor mijn zoontje.

Ik zou graag weten of er anderen zijn die zo veel last hebben gehad van harde buiken en vooral ook hoe dat bij een volgende zwangerschap was/is.
 
Wat vervelend moet dat voor jezijn geweest. Ik snap dat je wel huiverig voor een 2de zws bent.
Ik heb bij de 1ste vanaf 30 weken regelmatig harde buiken gehad en dan vooral na inspanning zoals fietsen (dat ging dus ook niet meer) Verder viel het wel mee en was het soms wel lastig maar niet ernstig ofzo.
Nu ben ik 25 weken zwanger van de 2de en heb sinds een week of 2 veel harde buiken, eerst af en toe. Maar naar mate ik groei, word het meer en dan vooral s'avonds als mijn uk slaapt en ik tot rust kom. Erg vervelend soms, ik merk namelijk dat ik echt dingen moet inplannen, want als ik teveel ga doen, word ik gelijk gestraft door een avond veel heftige harde buiken. Mijn zoon is wel pas 11 maand en ik ben dus snel weer zwanger geworden.
Maar iedere zws is anders dus misschien heb je er deze keer wel geen last van. Misschien moet je daarover eens contact opnemen met een vk of huisarts, die weten er vast wel meer over.
Succes!!
 
Terug
Bovenaan