Tweede zwangerschapswens

Hi allemaal!
Dit is mijn eerste topic hier :)
Ik heb een geweldig zoontje van 14 maanden, en mijn man en ik hopen op nog een kindje. We zijn nu een half jaar aan het proberen en helaas nog geen succes.
Ik ben al 36, en ik heb een korte luteale fase. Dat betekent dat mijn eisprong best laat in mijn cyclus komt en dat ik al snel daarna ongesteld word.
Ik heb vandaag de huisarts gebeld met de vraav of ze me kan doorverwijzen naar de gynaecoloog. Maar ze zei dat ze dat pas doet na een jaar proberen! Ook op mijn leeftijd. Ze gaf aan dat de kans op een zwangerschap groot is, omdat ik al een keer zwanger ben geweest.

Hebben jullie hier ervaring mee? Korte luteale fase, gynaecoloog, leeftijd? Alle tips of info zijn namelijk welkom!

Ik heb zelf 4 jaar moeten wachten op de eerste. Probleem lag uiteindelijk bij mijn man, maar ik heb me ook zorgen gemaakt om mijn lf. Die was het eerste jaar na het stoppen met de pil maar 7 dagen. Cyclussen van 30-45 dagen. Maar bij mij is nooit wat gevonden. Arts in het ziekenhuis zei ook dat alles van 7 dagen of langer goed is. En zelfs daaronder lukt het nog wel. Maar daarnaast, er is geen enkel bewijs dat het verlengen van de lf, met bijvoorbeeld progesteron, ervoor zorgt dat meer vrouwen met dat probleem zwanger raken. Dat is in recente jaren onderzocht. 
Volgens mij was het beleid bij mijn huisarts dat je boven de 35 na een half jaar al een doorverwijzing krijgt. Misschien kun je nog eens aandringen? Want boven de 36 zakken je kansen wel. Een keertje zaad testen of wat hormonen prikken kan de huisarts zelf ook laten doen. 
Zelf ben ik zwanger geraakt van IUI6 toen ik 36 was en nu net bezig voor nummer 2 en 38 jr. Ik mocht direct terug naar de fertiliteitsarts en direct aan de IUI'S. Is wel omdat er een heel duidelijk probleem speelt waardoor wij niet natuurlijk zwanger kunnen raken. 
Onder zwanger worden, zwanger proberen te worden, staat een topic waar ik met een paar dames schrijf over zwanger worden van de 2e. Je bent welkom om mee te schrijven.

Terug
Bovenaan