Tweede?

Ha meiden, ik heb ff een vraagje, wij genieten erg van ons meisje, het begint al te kriebelen voor een tweede kleintje. Heeft een van jullie ervaring met weinig leeftijdsverschil tussen twee kindjes?

Zozo.... dat herken ik van mijn eerste. Is jullie meisje een makkelijke baby?
Onze eerste was een supermakkelijke baby en ik wilde wel zo weer zwanger raken. mijn man wilde wachten en uiteindelijk was lois anderhalf toen ik weer zwanger werd. Achteraf ben ik er blij mee. Sven is een intensief kind en je bent met 2 kinderen echt drukker. Zeker als je een intensieve baby erbij krijgt... Lois is nu een stuk zelfstandiger en die kun je al heel goed iets vertellen of haar even laten wachten.

Ik zou zelf nog even wachten, maar je moet doen wat je hart je ingeeft. Ik weet nl niet hoe het is om ze heel kort op elkaar te hebben.

Geniet van je meiske!

Yep, ons meisje is idd zeer makkelijk en tevreden, ze heeft alleen nog geen vast ritme met slapen overdag, maar slaapt 's nachts vanaf bijna het begin goed door.

Hebben Lizzy en Vince ongeveer hetzelfde ritme of liggen ze om en om in bed?

Tussen Lois en Sven is ook nog idd een mooi leeftijdsverschil.

Hoi hoi,

ben een julimama maar spiek af en toe mee op de andere forums. Wij hebben 3 mannetjes. Tijn is 2,5, Wout 16 maanden en Daaf 6 weken. Tussen Tijn en Wout zit 15 maanden minus 2 dagen, tussen Wout en Daaf ... 15 maanden minus 2 dagen (en dat was niet uitgekiend, haha)
Dat laat eigenlijk wel zien dat het ons heel goed bevallen is. Ook hier is Tijn een heel lief en rustig mannetje en liet Wout vanaf het begin al veel karakter zien. Het is een boef, waar we onze handen vol aan hebben. Dat maakt ook dat ik het op dit moment met een derde erbij af en toe best zwaar vind. Tijn en Wout kunnen niet zonder maar op dit moment ook niet met elkaar. Maken ruzie, hard tegen hard, slaan, bijten... Of ze spannen lekker samen tegen papa en mama en dan vliegt het eten ons om de oren of wordt er oorverdovend gekrijst. Daaf vraagt natuurlijk nog veel verzorging en je hebt vaak letterlijk je handen vol en kunt dan niet ingrijpen. Daar komt wel weer verandering in, en ja, het is druk, razend druk maar het is ook maar hoe je er zelf in staat.
Tijn en Wout hebben trouwens niet hetzelfde ritme maar moeten zich allebei maar een beetje aanpassen. Tijn is veel eerder dan Wout wakker en doordat ze samen op een kamer liggen is Wout dan ook wakker. Hij ligt dus soms om 9 uur, half 10 er alweer in. 's Avonds gaan ze samen in bad en naar bed, als Wout te moe is dan zonder verhaaltje en dan slaapt hij de volgende dag maar weer bij...
Als je ziet hoe gek de heren op elkaar zijn en hoeveel ze nu al aan elkaar hebben maakt dat voor mij heel veel drukte goed.

groetjes Natasja

ps het is wel erg handig als de 1e loopt als nr 2 komt. Bij mij beide keren niet het geval. Ook daar hebben we een weg in gevonden. Toen ik Wout echt niet meer de trap op getild kreeg sliep hij overdag in een campingbedje in de bijkeuken...

Ik herken het wel. Maar wil even wachten totdat onze klein man 9 maand is, dan stop ik wel weer een keer denk ik. Over hem hebben we ook al 1,5 jaar gedaan dus zie het vanzelf wel hoe het loopt.

hey..

hier ook.. kleine man is van maart 2010.. en kleine meid van april 2011..

valt mij tot nu toe reuze mee hoor! ze moeten allebei ook maar wat geduld kweken.. mijn mannetje loopt ook nog niet.. maar ook daar hebben we onze weg in gevonden..

gewoon doen wat je gevoel je ingeeft!

@ ukkietje,

ja ze gaan smiddags tegelijk naar bed!
ik heb er bij Vince in de 2e week een ritme aan geknoopt! haha 7-11-15-19-22:30 en na de fles van 11:00 gaat hij even in de box "spelen"en als grote zus om 11:45 haar brood op heeft gaan ze allebei tegelijk naar bed! heerlijk 3 uur rust! ( Vince slaapt van fles tot fles zo wat dus die horen we bijna niet!)

Terug
Bovenaan