tweedehands autostoeltje

Ik heb van de buren een maxi-cosi city gekregen uit 2002. Ik vertrouw erop dat er geen ongeluk mee is gebeurd, maar het plastic zit wel vol met krassen.
Is een tweedehands stoeltje nog betrouwbaar? Weet niet goed wat ik moet doen....

zelf zou ik het niet doen....
Onze maxi cosi is na 2 kinderen ook niet helemaal krasvrij, maar daarvan weet ik dat ze er door schafen langs muren enzo op gekomen zijn.

Wij kregen bij de eerste ook een 2e hands cosi aangeboden, maar ik wou dat niet.... een kinderwagen oid zou ik dan weer geen problemen mee hebben, maar ik zou het mezelf nooooooit vergeven als er na een aanrijding iets met mijn kindje zou zijn en ik dan zou denken  'had ik nou toch maar een nieuwe gekocht'.

Autostoeltjes is hier hetgeen altijd nieuw gekocht is... dus ook de opvolgstoel en nu voor de oudste ook die verhoger met leuningen die daarna komt (voor die opvolgstoelen gewoon al eerder aanbiedingen in de gaten houden, ze kunnen best een paar maand op zolder staan, mits je daar ruimte voor hebt... er geen regelmatig oude kleuren uit en verder is er niks anders geworden aan het stoeltje!)

Mochten jullie het kunnen missen zou ik toch voor een nieuwe maxi cosi gaan...

groetjes,
Marije

Hoi Nadine,

Ik moet Marije helemaal gelijk geven. Punt 1: weet je zeker dat er niets mee is gebeurd? Punt 2: voldoet het stoeltje ook aan de nieuwe normering???

Het is een hoop geld een nieuw autostoeltje, maar ja, als je het geld kunt missen is het zeker geen onbelangrijke uitgave.....

Groetjes,
Jolanda

Ik geef jullie helemaal gelijk. Ik begin echter te twijfelen omdat mijn ouders bij hoog en laag beweren dat een tweedehands autostoeltje net zo goed is.
Weet iemand of er ooit onderzoek is gedaan naar de veiligheid van tweedehands autostoeltjes? Is hier ooit een artikel/rapport over geschreven?

Officiele onderzoeken zullen er haast wel niet zijn, want het is erg moeilijk het ene 2e hands stoeltje met het andere te vergelijken natuurlijk en hoe kom je dan tot een redelijk oordeel. Zelf had ik weleens begrepen dat stoeltjes ouder dan 5 jaar sowieso afgeraden worden. Het schuim dat voor de demping zorgt is na een paar jaar gewoon minder goed....

Ben even voor je gaan zoeken en kwam wel deze site tegen
http://www.babyplezier.nl/ geen-nieuw-autostoeltje-a-61.html? osCsid= 1e40eaa184d4d2a390220f7acd2a13c1

Hier wordt ook melding gemaakt van die 5 jaars grens zag ik... dan zou een stoeltje uit 2002 sowieso al afgeraden worden.

En tja voor wat betreft je ouders... JULLIE moeten je kindje vervoeren en daar moet je je goed bij voelen. Onze ouders zijn nog van de generatie dat de kinderwagenbak met kind en al in de achterbak van een station geschoven werd! Tijden en regels zijn nogal verandert sinds wijzelf geboren zijn en klein waren en denk dat oa autostoeltjes daar een heel duidelijk voorbeeld van zijn.

Zag trouwens dat je nu bij een abbo op de kinderen of ouders van nu voor 50 euro een nieuwe maxi cosi cabrio fix kunt kopen. Dus ook leuk jezelf (laten) trakteren op een lekker bald en dan voor 50 euro extra een spliksplinternieuwe stoel  (nieuw in de winkel zijn de een stuk duurder).

groetjes,
Marije

Hoi Marije,

Bedankt voor de tip!

Heb besloten om toch een nieuw autostoeltje te kopen. Ben aan het twijfelen tussen en maxi-cosi City en een maxi cosi cabrio fix. De cabrio fix heeft een hele mooie kleur blauw  Hij is echter wel wat duurder.
Wacht nog even op de mening van mijn man...

Hoi,

Tsja, het oog wil ook wat!!! Ik denk dat je echter al de belangrijkste keuze hebt gemaakt: het nieuw kopen van het stoeltje!!!

Nog een hele fijne zwangerschap!!!

Groetjes,
Jolanda

Terug
Bovenaan