Tweedehands

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik heb net telefonisch contact gehad met iemand die haar kinderwagen te koop heeft aangeboden. Binnenkort gaan we kijken.
Heeft iemand ervaring met tweedehandse kinderwagens, en misschien tips waar ik op moet letten?
Op de foto ziet ie er kei mooi uit, het is een quinny  freestyle met vier wielen. Hij is niet meer in de winkel verkrijgbaar, tegenwoordig verkopen ze alleen maar van die futuristische wagens en die vind ik niet zo mooi. X  

mijn idee, ik vind die freestyler met 4 wielen ook mooi, vooral de grote mand eronder.
Wat ik al hoorde is dat je let op de adapters voor de maxi cosi. hier is namelijk een oud type en een nieuw type van schijnt het. Als je hun maxi cosi erbij kan kopen geen probleem, maar als je zelf een nieuw model hebt (of gaat kopen) dan zou dat kunnen afwijken.

verder letten op de gordels, staan de wielen recht, inklappen gaat nog soepel?
en verder kijk je natuurlijk of je de bekleding nog mooi/netjes vind, maar dat is persoonlijk.

Dat soort dingen.
Ik wacht nog even met kopen, ben pas 6 weken, maar als ik mooie kan vinden dan ga ik ook voor deze.

gr
mirinda

hoi,

ik heb ook een quinny wagen tweedehands overgenomen van iemand.
op dat moment was ik er erg blij mee maar achteraf gezien was het een kreng van een wagen.

hij bleef heel groot bij het inklappen, de wielen moesten er zelfs vanaf.

ook er onhandig; er zaten geen zwenkwielen aan, dat is echt reuze onhandig.

ohja, hij kraakte steeds bij het rijden,. dat kwam door de vering.

als ik nu weer de keuze had, koop ik weer een tweedehands wagen, ze zijn veel te duur nieuw, maar dan wel een handige met zwenkwielen.

succes

Probeer hem uit! Het liefste met een kind van een kilo of twaalf erin.

Klinkt misschien raar maar wij hebben onze wagen in de winkel leeg op
en neer gereden en dat is toch een heel verschil met een kind erin,
stoep op stoep af. Dus als je een slachtoffer in je omgeving hebt die
je mee kunt nemen.....

Onze kinderwagen (mutsy) is na twee kinderen ver op, ligt ook vooral
aan het inklapsysteem wat in de praktijk toch minder handig is als
nieuw gedemonsteerd. Zou ik dan ook zeker een paar keer zelf proberen.

Succes ermee.

haha, gewoon een moeder/vader met kind op straat meevragen,, maar serieus:  inderdaad wel slimme tip!

waar je hem van koopt hebben vast zelf een kindje, die zal dan wel zwaarder zijn anders zouden ze hem zelf nog nodig hebben, maar dat is natuurlijk ook een idee als je geen proefkind (niet zo oneerbiedig bedoeld als het klinkt) hebt.

Terug
Bovenaan