<p>Wij hebben een tweeling van nu (bijna) 6 weken oud (geboren met 37+6). Al sinds de geboorte huilen ze veel en slapen ze slecht. Het slapen gaat nu iets beter, vooral 's nachts: als we ze inbakeren, in slaap wiegen en white noise afspelen slapen ze soms tegelijkertijd wel 3 a 4 uur door. Overdag is het nog een probleem en doen we ze vaak maar in de draagdoek omdat ze daar wel in slapen. </p><p>Waar we het meeste mee zitten, is dat ze erg veel huilen. Ze hebben soms last van krampjes of zijn oververmoeid, maar vaak weten we niet wat er aan de hand is en lukt het ons niet om hen te troosten. Bijna alles gaat met (heel hard) gehuil: verschonen, aankleden, in bad gaan, een boertje laten. Ik geef borst- en flesvoeding en bij beide is het zo dat ze na de voeding vaak nog steeds huilen. Ik probeer ze wel eens wat meer te geven, omdat ik bij borstvoeding niet precies weet hoeveel ze hebben gedronken, maar dan gaan ze alleen maar spugen dus dan lijkt het me toch dat ze vol zitten. Ze groeien overigens goed!</p><p>Soms is een van de twee alert en rustig als je die na de voeding knuffelt en veel aandacht geeft, maar als ik in mijn eentje ben kom ik handen tekort, waardoor ik dan met twee huilende baby's zit.</p><p>Mijn man gaat binnenkort weer aan het werk en ik zie er best tegenop om dit allemaal in mijn eentje te doen. Na de voeding is het namelijk echt een opgave om ze in slaap te krijgen en lekker samen zitten en knuffelen is er niet bij, ze huilen en schreeuwen alles bij elkaar en ik kan ze niet tegelijkertijd aandacht geven. Ik word hier best onzeker van. Ik doe ze als ik alleen ben maar vaak in de Minimonkey Twin Carrier om ze in slaap te krijgen, dat vinden ze erg fijn en is het enige wat werkt. </p><p>Ik weet gewoon niet waar het aan ligt en word er onzeker van. Doe ik iets verkeerd? Geef ik ze teveel of te weinig voeding? (Volgens het CB niet.) We hebben geen vaste routine qua voedingen omdat dat ons gewoon niet lukt. Soms hebben ze na anderhalf uur alweer honger (denken we tenminste) en soms na 4 uur, we wachten tot ze zelf wakker worden of tot er (als ze tussen 2 voedingen door constant wakker zijn geweest) 2 a 3 uur voorbij is. </p><p>En hoe kan ik ze troosten als ik letterlijk handen te kort kom? Hier misschien tweelingenmama's die wat nuttige adviezen hebben??? Ik kan straks ook niet 9 uur per dag met de Minimonkey Twin Carrier rondlopen, haha... </p>