Tweeling borstvoeding

Hi! Ik ben op ziek naar tips van tweelingmoeders die borstvoeding hebben gegeven. Mijn tweeling is intussen bijna 3 maanden en ik loop vast in mijn borstvoeding. Een paar belangrijke punten:
1. Ik had na de bevalling een fluxus van 2,5 liter. Borstvoeding kwam ook pas na 6 dagen in daardoor.
2. Ik kolf fulltime, want beide baby's wilden niet goed aanhappen na de geboorte en ik vind zelf uiteindelijk meer rust in het kolven nu.
3. Ik ben intussen alweer 2 keer ongesteld geweest, wat ontzettend impact heeft op mijn productie.
4. Toeschieten met kolven gaat niet soepel. Ik kolf iedere 3 uur en daarvan ben ik zeker 1,5 uur (na iedere 10-15 min heb ik 5 min pauze wel) bezig met kolven om voldoende te hebben voor beide baby's. Soms ook nog steeds niet. Ik ben dus in principe 12 van de 24 uur bezig met kolven.

Ik heb mijn vorige 3 kinderen ook gevoed voor een jaar zonder problemen, maar ik lijk echt moeite te hebben met de productie voor deze tweeling. Zo stijgt mijn productie ook niet volgens mijn huidige kolfschema. Oxytocine neusspray is geen optie omdat die uit de handel is.

Heeft iemand nog tips of ervaring hiermee? Ik hou dit kolfschema niet vol zo, maar als ik minder ga kolven weet ik uit ervaring dat de productie super snel droog valt.

Een vitamine B complex kan helpen, als je dat nog niet gebruikt.
En van gewoon even plat liggen, gaat je productie omhoog. Als daarvoor gelegenheid is in je planning.
In het algemeen schijnt het te helpen een foto van de baby's erbij te houden.

Terug
Bovenaan