Tweeling ? Clomid ?

Hoi Damens ik mag beginnen met het slikken van Clomid
Nou vermelde de gyn. dat ik 1 op de 19 kans heb om een tweeling
te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee of te wel een tweeling
gekregen. En hoe groot is die kans als we straks overgaan op IUI ??

Ik heb zelf altijd een tweeling gewild dus het lijkt me geweldig als
het zou lukken ook al weet k dat er ook veel nadelen aan kleven.

En kan iemand mij vertellen of je door clomid twee of meerdere eitjes rijpt ?

txs alvast voor jullie reacties

liefs een vermoeide Mariska

Hoi,

Zelf ben ik twee jaar geleden zwanger geworden m.b.v. Clomid. De 1e maand waren er 2 eitjes en was ik niet zwanger en de 2e maand 1 eitje en toen was ik wel zwanger. Er kunnen inderdaad meerdere eitjes vrij komen, vandaar dat ze ook echo's blijven maken om te voorkomen dat je straks zwanger bent van een 4-ling. Als er 3 eitjes vrijkomen raden ze af om sex te hebben maar bij 2 kan het prima.. inderdaad is de kans wel grotere op een tweeling. Mijn vriendin is inderdaad zwanger geworden van een tweeling waarvan er helaas 1 is overleden na 25 weken zwangerschap (maar dit staat los van de Clomid).

Ik heb in januari weer een 1e afspraak bij de fertiliteitskliniek en dan ga ik ook weer aan de Clomid. Heel veel succes met zwanger worden!

Groetjes F.

p.s. van de Clomid kun je je soms wat raar voelen (gejaagd en wat emotioneel) maar dit duurt vaak maar een paar dagen

he mariska

ja ik heb wel gehoord over dat er meer kans is op een tweeling! Maar ja dat is altijd maar weer afwachten! Ik moet vandaag beginnen met mijn 2e kuur clomid! Ik heb zelf helemaal geen last gehad van de 1e kuur! kon je de msn vinden?? kus kus

hoi hoi,

de kans is idd iets groter ja maar ieder lichaam reageert anders op de clomid

bij de een is 1 tablet genoeg voor 1 eitje bij de ander weer 3 tabletten voor 1 eitje

bij de een groeien en meer dan 1 bij de ander alleen maar 1

het is afwachten hoe jouw lichaam erop reageert

wens je heel veel succes

groetjes moekje

Hoi hoi,

Ik heb nu voor de 8e keer clomid gebruikt.
De eerste keren waren er telkens 1 eitje.
De laatste 3 keer heb ik telkens 2 goed groeiende eitjes gehad.
Daardoor is idd de kans op een tweeling wel groter. Onze gyn. vroeg ook of wij een tweeling wel wilden, want anders moesten we stoppen en geen gemeenschap hebben.
De afgelopen keer (maandag) waren er weer 2 heel mooie eitjes.
Mocht ik zwanger raken deze maand, dan is bij ons de kans dus aanwezig dat het er twee worden.
Maar ruim 3 jaar geleden had ik ook 2 eitjes en toen ben ik zwanger geraakt. En dat is er maar eentje geworden.
WIj zien het elke keer als 2 kansen om zwanger te raken en niet zo zeer op een veel grotere kans op een tweeling. Maar in je achterhoofd hou je daar wel rekening mee.

Groetjes en veel succes
mama peet

quote: mama peet reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-12-2006 14:46:04'));

Hoi hoi,

Ik heb nu voor de 8e keer clomid gebruikt.
De eerste keren waren er telkens 1 eitje.
De laatste 3 keer heb ik telkens 2 goed groeiende eitjes gehad.
Daardoor is idd de kans op een tweeling wel groter. Onze gyn. vroeg ook of wij een tweeling wel wilden, want anders moesten we stoppen en geen gemeenschap hebben.
De afgelopen keer (maandag) waren er weer 2 heel mooie eitjes.
Mocht ik zwanger raken deze maand, dan is bij ons de kans dus aanwezig dat het er twee worden.
Maar ruim 3 jaar geleden had ik ook 2 eitjes en toen ben ik zwanger geraakt. En dat is er maar eentje geworden.
WIj zien het elke keer als 2 kansen om zwanger te raken en niet zo zeer op een veel grotere kans op een tweeling. Maar in je achterhoofd hou je daar wel rekening mee.

Groetjes en veel succes
mama peet

Ik vind dat een hele mooie stelling van jou hou die in gedachte, ik zit nu te wachten wanneer ik eindelijk eens ongesteld ga worden, (stom he) eigelijk wil ik helemaal niet ongi worden maar ja dan kan ik ook niet beginnen met clomid ach wat zit een vrouw toch ingewikkeld in elkaar .

Terug
Bovenaan