Tweeling drinkt opeens slecht

<p>Hallo allemaal!</p><p>Onze 5 maanden tweeling drinkt opeens heel slecht. We hebben een meisje dat altijd wat minder heeft gedronken, maar nooit zorgwekkend en een jongen dat altijd alle flessen leeg dronk. Nu is elke voeding weer een strijdt, na 100/120 cc worden ze wild en willen ze niet meer. Sommige flessen zijn zelfs zo’n strijd dat ze meteen gaan huilen en we er geen fles meer in krijgen. Ik ben begonnen met pap ook om extra voedingsstoffen bij ze binnen te krijgen, maar ook die weigeren ze</p><p>opeens. Dit resulteert in een totaal per dag van 550/600cc bij beiden. Iemand dit ook ooit meegemaakt en tips? Alvast bedankt! </p>
 
Ik zou me niet meteen zorgen maken hoor. Ik herinner me dat mijn zoontje ook weleens van die fases had. Even niet lekker in zijn vel, ‘sprongetje’ , beetje grieperig/verkouden, noem maar op! Krijgen ze al groente en fruithapje? Zo ja, eten ze dat we goed? Anders misschien daar een paar hapjes meer van geven? Komt vast goed! 
 
Het kan heel veel zijn. Hoeveel flessen krijgen ze nu? Voed je op verzoek? Krijgen ze vaste voeding? Zo niet, misschien eens gaan beginnen. Daarnaast kun je water en/of lauwe thee geven. Is er iets veranderd in de omgeving? Sprongetje? Tandjes? Ziek? 
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ze hebben allebei al 2 tandjes sinds 3,5/4 maanden en ik zie zo geen nieuwe tanden er aan komen. Over mijn zoon maak ik me niet zoveel zorgen, maar mijn dochter lijkt al een kleine groeiachterstand te hebben dus ik vind het lastig dat ze zo weinig drinkt. Ik ben groente- en fruit aan het proberen nu, maar dat gaat nog heel langzaam en kan ik nog niet opvoeren qua hoeveelheid. Ik geef ze nu 4 tot 5 flessen op 1 dag, ligt er aan of ze genoeg overdag hebben gedronken en ik ´s avonds er nog 1 aan toe wil voegen en ze krijgen op vaste tijden, omdat ze allebei niet aangeven wanneer ze honger hebben. Er is verder niks veranderd! Het is vooral de strijd met de fles wat ik lastig vind, ze trappelen en huilen zo hard opeens tijdens of zelfs al voor het drinken.. Hopen maar dat ze snel weer willen drinken met plezier :) 
 
Is de speen groot genoeg, ik kan me herinneren dat mijn dochter driftig aan het drinken was en inderdaad stopte bij 100/120. Om zo snel de melk eruit te kunnen krijgen. Een maatje groter was even opnieuw de controle krijgen  maar ze dronk uiteindelijk rustiger en der fles weer leeg.
 
En iets simpels zoals een grotere drinkspeen zodat het minder zuigmoeite kost? Dat was hier toen het geval namelijk. Het consultatiebureau had het al over ander voedingsmerk enz, maar het bleek dus de flesspeen te zijn. (Zelf ontdekt na 3 weken zorgen maken) hoop dat dit bij jullie werkt. Succes ??
 
Lief dat jullie allemaal meedenken! De spenen hebben we idd verwisseld naar grotere maten :) ze zitten nu zelfs al op de maat voor 6 maanden en ouder omdat het anders te langzaam ging
 
Terug
Bovenaan