Tweeling kans?

<p>Hallo allemaal! </p><p>In 2019 was ik zwanger van onze eerste zoon. Nog voordat we een eerste echo hadden gehad, heb ik van een agressieve leerling een stomp in m'n buik gehad en daarna bloedde ik heel erg. Diezelfde dag ben ik een vruchtje verloren. Ik was ongeveer 8 weken. Toen ik die middag naar de verloskundige ging, zag ze dat er nog een vruchtje zat waarvan het hartje prachtig klopte. Oftewel, we waren in verwachting van een tweeling. </p><p>Nu is mijn vraag: we gaan dit jaar proberen om voor onze zoon een broertje of zusje te maken. Is er dan een grotere kans dat het een tweeling zou kunnen worden of zijn de kansen gelijk aan de eerste keer? </p><p>Alvast bedankt voor het meedenken. Op internet vind ik erg tegenstrijdige berichten.</p>

Hoi rambo
Wat een nare ervaring als je die stomp niet gehad had was,het dan wel goed gegaan?   of weet je dat niet .als er tweelingen in de familie zitten dan is de kans groter dat je weer een tweeling krijgt dacht ik, maar  als het gewoon toeval is dan is de kans denk ik net zo groot als bij andere stellen dat het weer twee zijn 
Gr Caroline 

Volgens mij is de kans alleen groter als er idd bij de vrouw twee-eiige tweelingen voorkomen (of bij sommige vruchtbaarheidsbehandelingen). Een-eiig is puur toeval voor zover nu bekend. Gezien je niet weet om welk type het ging, is er zo weinig over te zeggen. Volgens mij komen twee-eiige tweelingen in het algemeen wel vaker voor, maar dat zegt natuurlijk niks over wat het in jouw geval was.

Heftig trouwens, om op zo'n manier een kindje te verliezen!

Bedankt voor alle reacties. Ik weet niet wat voor een soort tweeling het was. Ik heb ver terug een eeneiige tweeling in de familie. 
Het is een beetje een dubbel gevoel. Ik wist natuurlijk niet dat ik zwanger was van een tweeling en uiteindelijk heeft eentje het overleefd dus de zwangerschap werd voortgezet. 
Ik weet ook niet hoe het anders zou zijn gegaan. Of het vruchtje überhaupt had overleefd, geen idee.

Terug
Bovenaan