tweeling maar 1 dood

Hoi meiden

Ik ben zwanger van een tweeling en afgelopen week op de echo was tezien dat er maar 1 in leven was. Hebben meer mensen dit gehad en hoe gaat het nu verder?
alvast bedank voor de reakties
nathie

Hoi Nathie

Ik heb met 12 weken een zware bloeding gehad. Ze konden er niet helemaal achterkomen waardoor dat kwam. Waarschijnlijk is dat de helft van de tweeling geweest die al in een heel vroeg stadium is gestopt met ontwikkelen.
Bij jou is het dus wel ietsje anders want ik begrijp uit het verhaal dat je het kindje al kon zien op de echo.
Ik heb er wel wat meer over gelezen maar volgens mij kan het gewoon nog goed komen. Elke situatie is anders natuurlijk.
Misschien is dit een opkikker: inmiddels heb ik een gezond zoontje van 2 maanden, en ook de rest van de zwangerschap is goed verlopen.

Liefs en sterkte

Linda

hallo
ik kreeg ook een tweeling we zaggen ze met 12 weken maar met 15 weken zat er nog maar 1 gelukkig werd dit na 5 miskramen een gezonden boy van bijna 9 pond !!
dus geef de hoop niet op
sterkte

MIschien kun je eens kijken op de site www.lieve-engeltjes.nl. Dit is een site voor ouders van overleden kindjes. Van vroeg in de zwangerschap tot oudere kinderen.
Sterkte

hallo nathie,

wat jij hebt is vanishing twin syndroom. ik heb het vorig jaar ook gehad. niemand kon me er toen meer over vertellen, daarom heb ik maar gezocht op internet en wat blijkt, het komt heel vaak voor. wetenschappers stellen zelfs dat de helft van alle mensen op deze aardbol waarschijnlijk van een tweeling afkomstig is! of dat echt waar is weet ik niet, maar feit is dat heel veel meerlingzwangerschappen eindigen in een eenlingzwangerschap. een meerlingzwangerschap brengt nu eenmaal vooral in het begin veel risico met zich mee.
Mijn tweeling werd een eenling in de 10e week. De baby die het niet gehaald heeft, is vervolgens waarschijnlijk 'opgenomen' in de baarmoeder en verdwenen. De andere baby is gezond ter wereld gekomen, weliswaar een maand te vroeg en 4 pond zwaar, maar dat kwam door een ernstige zwangerschapsvergifting in de 6e maand, waardoor ik 2 maanden in het ziekenhuis heb moeten liggen.

Een vanishing twin is raar, moet je nu rouwen of blij zijn? eerst hoor je dat je er twee hebt, en dan dat er 1 niet meer leeft. ik heb me toen geconcentreerd op de levende baby, vooral omdat ik bij de diagnose nog geen 12 weken was. daarna heb ik me er overheen gezet en ben blij geweest dat de andere goed groeide. vervolgens had ik na de 6e maand weer andere problemen waar ik me op moest concentreren. meer lezen kun je op deze site:
http://www.meerling.nl/moeder/zwangerschap/verdwijnende_tweeling_syndroom.htm

groetjes

Terug
Bovenaan