Tweeling, mensen reageren zo raar.

Ik ben een beetje teleurgesteld....
Bijna iedereen waartegen we hebben verteld dat we een tweeling krijgen reageert geshockt of stom.
''Jeetje, dat meen je niet!'', '' shittttttt zeg'', ''whahahahaha, echt''.
Zulk soort reacties dus.
Natuurlijk weet ik heus wel dat we het zwaar gaan krijgen en dat het druk zal zijn, maar moet iedereen me daar nu meteen even mee in mijn gezicht slaan?
Ik weet dat het dubbele kosten zijn enz enz enz maar ik vind deze reacties zoooo stom.
Ik heb nu echt zoiets van: jeetje, is het dan soms helemaal niet leuk om een tweeling te krijgen?
Kunnen mensen niet desnoods doen alsof ze het leuk vinden? Uiteindelijk ben IK namelijk degene die een tweeling krijgt en niet die ander.
Erg jammer!

Zo, ik moest het even kwijt!
p.s. morgen tweede echo, erg veel zin in.

Heey,

Ik breek even in vanaf de mama september club. Super leuk zeg dat je een 2ling krijgt! Ik zeg altijd voor de grap dat onze 3e (en 4e dan) een tweeling wordt en dat meen ik ook echt. Het lijkt me geweldig. Tuurijk zal het druk zijn en meer kosten met zich meebrengen maar de natuur heeft het nou eenmaal zo bepaald. Hopenlijk trekt iedereen een beetje bij en worden ze enthousiast want dit is niet leuk voor jullie. Probeer er zelf wel lekker van te genieten en succes morgen bij je echo!

ken het, heb een tweeling van bijna 4. Ik vind het zelf superleuk! ik kreeg van m'n moeder zelfs de vraag vind je het eigenlijk zelf wel leuk? als reactie op het nieuws dat we er 2 tegelijk kregen. Mijn man en ik waren dolgelukkig aangezien we ruim 5 jaar op een 2e zwangerschap hadden gewacht en dat werd dubbel beloond. Ja het is pittig en de babytijd zal aanpoten zijn, maar je wordt er ook sterk van en vindingrijk! We genieten nog steeds van onze tweeling en we weten dat we nu heeeel veel aankunnen...heel veel geluk tijdens je zwangerschap want je krijgt het nog zwaar. Met 6 mnd leek ik wel 9 mnd zwanger en moest dus nog een tijdje door... Zijn dit je 1e kindjes of heb je er al? oh en niet alles is dubbel in de kosten, sommige winkels hebben tweeling korting dus als je een complete kamer koopt krijg je een 2e bedje met korting en je hebt maar 1 commode nodig. een tweelingwagen hoeft niet duurder te zijn dan een eenlingwagen en op marktplaats kun je soms ook handige spulletjes vinden. heel veel succes! en geniet van je echo want die zijn zo speciaal!

Hey meid
Ik zie nu pas dat je een tweeling krijgt wat leuk(sorry lees af en toe nog mee)
De broertjes van mijn man zijn een eeneiige tweeling ik vind het altijd zo leuk om te zien.. Zins een 3jaar bewandelen ze hun eigen weg maar daar voor moet je echt niet 3 keer maar wel 4keer kijken wie wie was..

Meid ja het word zwaar met 2draakjes maar je krijgt ook 2keer zo veel liefde en 2keer zo veel beloning voor wat je doet voor je kinderen

Laat je niet gek maken een vrouw is sterk maar wat mensen vaak niet weten is dat een moeder wel 3keer zo sterk is. Volg je instinct en gevoel

Leuk toch, een tweeling!

Maar misschien is het niet bij iedereen negatief bedoeld ook? Ik zou misschien zelf ook kunnen reageren met: " Oh, jeetje, echt? Wat leuk!" Maar al mensen dat laatste da vergeten er bij te zeggen, of misschien weglaten, om eerst te peilen of je er zelf wel al helemaal aan gewend en blij mee bent, dan klinkt dat niet zo positief. Soms is het ook je eigen onzekerheid over hoe mensen zouden reageren, dat je ze dingen hoort zeggen, zeg maar ;).

Hoe dan ook: ik denk dat het een groot cadeau is, die natuurlijk ook veel van je vraagt, maar is dat niet bij ieder kind dat je krijgt? Een fijne, goede zwangerschap gewenst!

Wat geweldig leuk een tweeling!!!! Wauw! Simmige mensen zijn ronduit vervelend. Het zou niet eens in me opkomen om zo te reageren! Verl pkezier met je echo! Geniet ze!

Jammer dat er zo gereageerd wordt. Zal idd wel wat pittiger worden, maar aan de andere kant dubbel geluk :p. Als jij je er fijn bij voelt zou ik me er sowieso niks van aantrekken!!! Lekker genieten!!

Terug
Bovenaan