quote: ninke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-04-2007 10:59:06&apos

);
hoi ik vroeg me af hoe andere tweeling mama's het doen,het is lekker druk en ben gewoon benieuwd en misschien hebben jullie wat tip's voor me zodat ik het wat minder druk heb.
schema
'07.30 flesvoeding 200.
09.30 fruithap heel potje
10.00 slapen ze een uurtje.
11.30 broodje met fles 150.
13.30 slapen ze een uurtje.
15.00 flesvoeding 200.
16.00 slapen ze 45 min.
17.00 groente heel potje.
19.00 flesvoeding 200.
20.00 op bed en slapen dan tot 07.30.
hoe doen jullie dat en hebben jullie tips.
waneer zijn jullie over gegaan naar 3 flessen etc etc.
mijntweeling is 2 maanden tevroeg geboren en lopen nog iets achter.
alvast bedankt.
groetjes tweeling mama ninke
Hoi !
Ik denk dat je nog blij mag zijn dat ze nog zo vaak slapen... dat is hier helaas niet meer het geval !! Ik ben dus eigenlijk de hele dag met ze in de weer, op zich leuk natuurlijk, maar soms denk ik ook weleens: HELP.... waar is de tijd voor mezelf gebleven?!! Onze tweeling (meisje en jongen) is nu 9.5 maanden oud. Ze drinken eigenlijk de hele dag door, hebben zelf een flesje of tuitbekertje wat ze kunnen pakken. Wat eten betreft, ze lusten alles wel en het gaat prima, eten goed van de lepel en ik geef ze veelal vers gekookte dingen, vinden ze veel lekkerder nameljk !
Hierbij ons schema:
07.00 opstaan, wassen, aankleden
08.00 pap van een bordje met lepeltje
10.00 fruit of koekje/rijstenwafeltje met drinken/diksap
12.00 lunch (brood met of zonder beleg) met diksap of melk (momenteel willen ze weinig melk...)
na de lunch slapen ze meestal 1.5 uur tot 2 uur
uit bed dan weer wat drinken/diksap
15.00 fruithapje of yoghurt met iets erin of danoontje
's middags wandelen voor een uurtje/boodschapjes doen
17.30- 18.00 warm eten met iets na, danoontje of yoghurt
19.00- 19.30 naar bed (of soms iets eerder eerst in bad en naar bed)
Mocht je het fijner vinden als ze wat langer in 1x slapen, dan moet je ze 's ochtends even bezig houden zodat ze over de slaap heen zijn, en dan komen ze vanzelf in het ritme van 1x slapen. Ik zie dat je ze na de groentehap nog een fles aanbiedt, in principe hebben ze die niet meer nodig, dus hier adviseerden ze om die vanaf 6 maanden af te bouwen.
Mocht jij nog handigheidjes weten hoe je ze soms bezig kan houden.... ik hoor het graag ! Soms duurt een dag gewoon erg lang en weet ik ook niet meer wat ik moet doen met ze !
Groetjes Marasje