Tweeling zwangerschap

Hallo Allemaal,
Mijn naam is Marinde en ik ben moeder van 3 mooie meiden..Nu is mijn 4e zwangerschap aan gekondigd 7 weken nu en we kwamen bij de echo erachter dat we van een tweeling zwanger zijn.

Wat een schrik, maar fijn!!

Nu vroeg ik mij af of hier iemand mee leest die ook zwanger is geweest van tweeling en met mij ervaringen kan uit wisselen...
Hoe veel anders is het als een "gewone"zwangerschap, waar moet ik op letten enz...

Alvast bedankt.
 
gefeliciteerd met je twee aanstaande wondertjes.
Mijn tweeling is alweer 12 jaar, ze zijn twee-eiig,, allebei jongens.
Waar je op moet letten? Gewoon op dezelfde dingen als dat je zwanger bent van 1.
Je hoeft niet meer te eten ofzo. Ze zeggen wel dat je bij een tweelingzwangerschap de kwaaltjes ook dubbel hebt, maar ik heb negens last van gehad. Ik ben nooit misselijk geweest. Heb wel in de laatste maand last van zwangerschapssuiker gehad.
Mijn jongens zijn met 34,5 weken geboren, en ze mochten met 2 weken naar huis. Hebben 1,5 dag in de couveuse gelegen. Waren 2300 en 2500 gram en 48 en 50 cm groot bij de geboorte.
Wil je meer weten, dan hoor ik het wel.
 
Alsof ik het verhaal van de buuf lees... die hadden er ook al 3 en met nummer 4 is nummer 5 mee komen liften :)

Die zijn inmiddels 2 maand oud, na 35 weken zw.schap geboren. Nog geen 24 uur in de couveuze gelegen wel bijna 3 week in het zhuis voor ze naar huis mochten.

Voor haar was het 'moeilijkste' dat ze eerder fysiek beperkt was door het gewicht EN dat ze daardoor veel meer hulp moest vragen en vooral aanvaarden.
 
Ja Marije dat kan ik heel goed begrijpen...
Ik ben ook altijd een type van...dan doen we wel even, maar met 2 kleine hummels tergelijker tijd...mmm.
Super spannend vind ik het gewoon, bij normale zwangerschap kreeg ik al een mega buik...laat staan nu ...ieksss..haha.

Joh en goldwinggirl..wat een top gerwichtjes voor de vroeg geboorte...

Ik heb bij mijn eerste en derde zwangerschappen kleinere kindjes gehad door de hoge bloed druk ..2000 gr..

Ik ga het zien en beleven..bedankt voor de reacties...
 
@ marlinde,

ja ze waren inderdaad heel mooi op gewicht. In principe hadden ze gelijk mee naar huis gemogen maar omdat ze nog geen zuigreflex hadden hebben ze twee weken sondevoeding gehad.
Qua gewicht ben ik ook niet eens veel aangekomen met de tweelingzwangerschap, een kilo of 10, alleen mijn buik was inderdaad wel groot. Als ik dan nu mijn buikje zie denk ik goh wat klein hihi.
 
Tja, tis een "gewone" zwangerschap alleen met 2 kleine hummeltjes.
Ben eerste 11 weken verschrikkelijk ziek geweest en daarna ging het lang goed. Ben alleen opgenomen geweest omdat de groei stagneerde.
Uiteindelijk zijn de meiden geboren met 35 weken
43 cm en 2100/2300 gram. Omdat ze zo goed dronken mochten ze met 2 dagen mee naar huis!!
1 tip: luister goed naar je lichaam!!! Ik ben dom geweest en heb veels te lang doorgewerkt met alle problemen van dien. Je heb nog wat kinderen rondlopen die hebben je aandacht ook nodig en na de bevalling heb je ook veel tijd nodig voor de kleintjes dus put jezelf niet uit!!!

oh ja, hier bijna geen buik. Met 30 weken konden alleen mensen hier zien die het wisten!!!
 
hallo

ik ben nu 21 weken zwanger van een tweeling, en mij is verteld dat je net zoals je andere zwangerschappen...maar gewoon wel rustig aan doen, dit is een zwangerschap waar iets meer risico aan vast zit...
in ieder geval gefeliciteerd
groetjes nicole
 
Terug
Bovenaan