Tweeling

Ik ben heel benieuwd...zijn er meer vrouwen hier zwanger van een tweeling? Wij kregen afgelopen dinsdag te horen dat er niet 1 maar 2 kindjes te zien zijn! Zo ontzettend blij, want na 1 1/2 jaar proberen en iedere maand die teleurstelling is dit toch wel echt een wonder.
Dinsdag krijg ik een echo in het ziekenhuis om te zien of het een- of tweeeiig is. Ik ben half mei uitgerekend dus zal waarschijnlijk in april gaan bevallen. Spannend hoor allemaal..gelukkig hebben we nog even.
Mirjam
 
Hi Mirjam,
Wij zijn inmiddels ook 17wkn zwanger van een tweeling. Eerste zwangerschap en begin mei uitgerekend maar ze worden eind april al gehaald. Hoe heb jij je eerste trimester ervaren?
Gr, Merv
 
Hoi Mir,
ik ben ook zwanger van een tweeling. Dit is wel met behulp van de fertiliteitsarts gegaan hoor. Hoewel het wel gelijk met 50mg clomid 1e ronde is gelukt dis we mogen zeker niet klagen. 
Wij hadden direct al het gevoel dat het er twee zouden zijn. In de auto naar de eerste echo hadden we zelfs tegen elkaar gezegd teleurgesteld te worden als dit niet zo zij zijn. Wel dus, dus zeker geen teleurstelling. 
Niet lang daarna werd ik heel erg ziek. HG.... Dit was voor mijn man en mij erg zwaar. Drie keer een week in het zh beland met heftige uitdroging. Wat het nig zwaarder maakte was het feit dat niet elke verpleegkundige geloofd dat je echt zo ziek bent en denkt dat je je aansteld. 
Na de 16e week nam het zien zijn langzaam af. Ik kon weer wat eten en vanaf week 17 voelde ik ze. Een heel fijn moment. Ik kan de een heel goed voelen maar de ander wat minder. Het is een twee eiige tweeling met twee placenta's en die van de een ligt tegen de voorkant aan vandaar dat ik hem minder voel. Het is trouwens een jongen en een meisje! Super leuk. 
Nu 24.2 week en de begeleiding van het zh wordt al intensiever. Is allemaal preventief hoor want mn kindjes doen het erg goed. Geen ook geen oog op complicaties. 
Mijn bloeddruk is laag en mijn hb is goed maar slik wel preventief ijzer. Dit is ook de wens van de gyn. Ik neem het maar want mn duizeligheid is er van over gegaan. 
Een tip voor jou: let goed ip de dingen die je moet regelen. Ik heb veel achter dingen aan moeten zoeken. Zo wist ik niet dat ik wel een vk nodig heb voor de nazorg. 
Succes de komende tijd en pak alle rust die je kan pakken. Je zal zien dat dit een goede invloed heeft op je groeiende kleintjes. 
Groetjes Irene
 
Terug
Bovenaan