tweeling

Hallo allemaal,

Op het ogenblik ben ik 25 weken zwanger van een tweeling. We vinden het zelf helemaal geweldig alleen is het wel een stuk zwaarder dan een eenling zwangerschap. Mijn buik is nu al net zo groot als toen ik 34 weken zwanger was van mijn dochtertje Sanne. Deze uk maakt het trouwens ook wat pittiger aangezien ze pas 16 maanden oud is.
In ieder geval wilde ik even laten weten heel erg blij te zijn met deze tweeling. Groetjes Denise.
 
Hoi Denise en anderen,
Ook ik ben zwanger van een tweeling, nu 11 weken. Gister kreeg ik ineens achter m'n bureau een soort van darmachtige koliek, kon de eerste minuten niet opstaan. Het trok weer weg en kon weer normaal opstaan. Nu heb ik een wat opgezwollen buik, boven m'n schaambeen en dan iets meer naar links. Af en toe krijg ik dan een steek (je). En veel lage rugpijn. Wat is dit? Is 11 weken niet te vroeg voor bandenpijn?
Groetjes Margriet
 
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven,bandenpijn zou kunnen, vooral als het je eerste kindjes zijn, je buik moet nogal wat verdragen.
Kramp heb ik ook gehad, maar dat kwam omdat mijn maag omhoog geduwd werd.
Is je tweeling 1 of 2-eiig of kunnen ze dat nog niet zien?
De mijne is 1-eiig ze hebben 1 placenta samen, let hier goed op bij een echo, dan wordt je extra goed gecontroleerd.

Succes verder, groetjes Denise
 
Hoi Margriet en Denise,

Mijn naam is Yvonne en ben 32 jaar.

Ik wilde hier net een oproepje gaan plaatsen of er hier nog 2-ling mama's op het forum zijn en zie ik ineens dit berichtje.

Nou dat is best pittig Denise...1 van 16 maanden erbij!

Ik ben net als Margriet, 11 weken zwanger van een 2-ling maar bij mij zijn het ook mijn 2e en 3e. Ik heb al een zoontje van 3. Maar wat Denise zegt, kan goed want als je voor het eerst zwanger bent, heb je wat vroeger last van bandenpijn.

Mijn 2-ling is 2-eiig en dat is inderdaad wat gunstiger dan een 1-eiig omdat beide baby's een eigen placenta hebben maar je moet er inderdaad in dit stadium al om vragen want later kunnen ze dat soms heel moeilijk nog zien.

Ik heb vooral heel veel last van mijn maag, een heel vervelend vol gevoel alsof ik veel te veel gegeten heb maar verder loopt alles wel.

Nou ik zou het leuk vinden om zo af en toe eens wat uit te wisselen met elkaar.

Groetjes van Yvonne
 
Terug
Bovenaan