tweeling

Hallo!
Ik ben yvette, 28 jaar en nu bijna 32 weken zwanger van een tweeling. Ik heb al een zoontje van 20 maanden, Moos. Deze keer krijgen we twee meisjes, leuk!!
Zit alleen al een paar weken thuis, heb veel last van mijn rug en bekken, en een klein peutertje die nog regelmatig getild moet worden helpt dan natuurlijk ook niet echt...
Maar goed, he begint zo langzamerhand al op te schieten, ik hoop dat ze met een week of 37 geboren worden, is normaal bij tweelingen, maar ja het hoeft niet, ze kunen ook langer blijven zitten... Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen met andere vrouwen die over niet al te lang een tweeling verwachten, en hoe zij de zwangerschap van twee baby's tegelijk ervaren. Ik vond het aanvankelijk niet echt anders dan bij de eerste (ja was in het begin wel veeel misselijker, dat wel!), maar vind het nu toch wel een stuk zwaarder dan met een baby, en die buik is zo enorm...
Ik snel van jullie te horen!! (en moeders die geen tweeling verwachten: jullie reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom...)
groetjes, Yvette
 
In ieder geval heel erg gefeliciteerd met je twee kindjes. Ik reageer eigenlijk niet om de reden die je vroeg, maar meer omdat ik een vraag heb. Mijn vriend en ik zitten heel sterk te denken aan het nemen van nog een kindje. Het wordt dan bij ons bewust een derde. Hoe zijn bij jou de reacties dat er niet gewoon een tweede komt maar ook gelijk een derde. Zijn er veel mensen die raar reageren omdat je er straks drie zult hebben. Het zal altijd wel een beetje anders zijn dan in onze situatie, maar ik ben toch benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan.Ik ben bang dat mensen het gevoel gaan hebben als we langs willen komen van Pff, daar heb je weer die hele familie. Hoe denk jij dat dat zal gaan?
 
Hallo,

Ten eerste natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap.Ik reageer eigenlijk niet helemaal op je vraag, maar ik heb een andere vraag aan je. Mijn vriend en ik zitten heel sterk te denken aan een derde kindje. Maar het enige wat mij eigenlijk tegen houd zijn die opmerkingen van andere mensen. Zoals bijvoorbeeld als je eens op visite gaat van pff. daar heb je die hele familie weer. Hoe denk je dat dat straks bij jullie zal gaan? En had jij als het geen tweeling was geweest, willen stoppen met kinderen krijgen of had je ook altijd de wens om drie (of meer) kindjes te krijgen?

Nou ik hoop dat je hier nog even op wil reageren.

Groetjes Sandra
 
Hoi sandra,
Ja, wij waren wel even geschrokken dat niet alleen ons tweede, maar ook ons derde kindje in aantocht was. Toch waren we al heel snel erg blij ermee. Ik wilde altijd al graag een groot gezin, alleen mijn man wist het nog niet zeker (nou, die keuze hoeft hij nu niet meer te maken hahaha) De reacties van de buitenwereld zijn heel wisselend, maar daar zou ik me niks van aantrekken! De een vindt het geweldig, de ander zegt pffft, nou jij liever dan ik! Mijn nichtje heeft een meisje van vier jaar, en ook een tweeling, van een jaar, ze ze kwamen laatst bij ons langs, zodat we zelf eens konden zien wat voor "invasie" wij straks zijn. Tsja, het is wel een lekkere drukte, maar ook erg leuk en gezellig! Dus ik zou zeggen, als je de ruimte, (finaniele)middelen en zin hebt om een derde kindje te krijgen, go for it!! Wij hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in!
Succes en misschien hoor ik nog van je!
Groetjes, Yvette
 
Hoi Yvette,

Mag een dame die al moeder is van een tweeling ook reageren????

In ieder geval van harte met je twee wondertjes! Ik heb twee kereltjes van 13 maanden en vind het heerlijk!!!!!

Groetjes Petra
 
Natuurlijk mag dat, leuk!!
Ben heel benieuwd naar je ervaringen van het eerste jaar. Wat viel er mee? wat viel er tegen? heb je nog goeie tips voor me? En is het makkelijker nu ze al dertien maanden zijn? of begint het nu pas echt? Leuk om van je te horen! groetjes Yvette
 
Nou ik vind het in ieder geval heel erg leuk voor jullie. Wij denken er nu ook wel uit te zijn. We willen het toch wel heel graag. Ik ben alleen iemand die me vaak wat aantrekt van de mensen om mij heen. Ik voel me niet lekker als mensen tegen mij gaan vertellen hoe ik mijn leven moet indelen. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar ja... Ik wens je in ieder geval heel veel geluk met je kindjes.

Maar dat zal vast wel goedkomen.

Groetjes Sandra
 
Terug
Bovenaan