Tweeling

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben er sinds een paar weken achter dat ik zwanger ben van een tweeling. Ik heb al een dochter van 15 maanden.

Zijn er nog meer zwangere die een meerling verwachten?

Ik heb ook meteen een vraagje; Weet iemand misschien hoe groot een wieg moet zijn, om er de eerste weken een tweeling in te laten slapen?

Ik hoor het wel van jullie!

Hallo

Ik ben 34 weken en twee dagen in verwachting van een tweeling.
Geadviseerd wordt om een tweeling niet in een bedje te laten slapen, allebei apart dus.
Als je meer info wil en wil praten met andere meerlingmama 's ( in spe ) ga dan naar het forum van het NVOM. Hier kun je ook lid van worden. "Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen.

groetjes...

Hoi, ik ben na een zwangerschap van 37,3 weken op 15 december 2005 bevallen van een tweeling. Deze hebben ongeveer 6 weken bij elkaar in het ledikantje gelegen, lekker met de rugjes tegen elkaar aan en dat ging hartstikke goed!!! Ze hoefden ook niet te wennen toen ze apart gingen slapen. Veel succes!
Gr Suzanne

Hai,

Ik ben net bevallen van een tweeling (liggen nog in de couveuse) en ik heb ook een dochter van 18 maanden. Ook ik heb ervoor gekozen om de tweeling apart te laten slapen. Misschien heeft ook we megespeeld dat het een 2-eiige tweeling is.

Groetjes,
Marielle

Hallo!

Ik heb zelf een 1 eiige meisjestweeling van 3 jaar en ben nu zwanger van onze derde. Bij ons hebben ze de eerste weken in hun reiswieg gelegen. Op onze slaapkamer hadden we twee campingtafeltjes gezet met op ieder een reiswiegje. Ging prima! Na een paar weken gingen ze gewoon allebei apart in hun ledikantjes. Zeker een aanrader om op de NVOM site te kijken en lid te worden van de vereniging. Je leert er veel van en kunt ook bellen met 'ervaringsdeskundigen'.
Heel veel succes met jullie zwangerschappen!

Marianne

Hoi hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben nu 32,5 weken zwanger van een tweeling en heb al een dochter van
6,5 en een dochter van 18 maanden. Best druk, maar heel gezellig.

Ik heb ook gelezen dat het afgeraden wordt de kindjes bij elkaar in bed
te leggen. Ik denk zelf dat het zeker in het begin weinig kwaad kan,
maar ja.... Ik kijk wel als ze er eenmaal zijn wat prettig voelt. Ik
heb voor allebei een ledikantje en een reiswieg (van mijn wagen). Ook
heb ik een tweelingbox, nu nog erg groot, maar als de mannen groter
worden wel praktisch denk ik!

Succes met de voorbereidingen.

Groetjes I.

O ja,   hoe ver ben je nu eigenlijk?

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Het is de bedoeling om ze ieder in een eigen ledikantje te laten slapen alleen wij slapen zelf op zolder en het is dus de bedoeling om alleen voor de eerste paar weken ze bij ons te laten slapen en twee bedjes vind ik dan weer teveel van het goeie.
Ik denk dat ik idd maar gewoon de reiswiegjes mee naar boven neem s`avonds dat is misschien makkelijker en goedkoper ; )

Ik ben ook al aan het kijken op de site van NVOM. Een hele leuke site met zeker informatieve dingen.

Ik ben vandaag 12 weken zwanger en morgen krijg ik weer een echo. Ben zooo benieuwd weer. Nu maar hopen dat ik allebei de hartjes zie kloppen want de VK kon er van de week maar één vinden.

Ik hou jullie op de hoogte!

Terug
Bovenaan