tweeling

A

Anoniem

Guest
Ik heb vorige week een echo gehad (8,5 week zwanger) en wat bleek........we krijgen een tweeling. Was wel even schrikken, maar ook ontzettend leuk en spannend natuurlijk. Is er nog iemand die ook in verwachting is van een tweeling (eeneiig). Ik ben benieuwd naar hoe jij het ervaart........

Hoi Twin,

Gefeliciteerd !! Leuk hoor !!
Ik kreeg met 9 weken ook een echo en toen zei de gynaecoloog: oh.. het is er niet één, maar het zijn er twee !

Voor ons dus ook een verrassing, maar heel erg leuk. Het worden onze eerste kindjes, dus wij zijn er heel erg blij mee. Ik ben inmiddels 21 weken en 3 dagen, dus wij zijn er al helemaal aan gewend en hebben al veel spullen in huis. Wij krijgen wel een twee-eiige tweeling, ik heb twee placenta's. Ik raad je aan om het Tweelingenboek van Lenny Duijvelaar en Anjo Geluk te kopen, daar heb je echt heel erg veel aan en er staan veel dingen in die je in de normale "eenlingen" literatuur (tijdschriften, boekjes enz.) niet tegenkomt.

Ik heb het boek zelf op Marktplaats overgenomen van iemand, die had het dubbel gekregen dus scheelde weer in de kosten. Maar het is zeker de moeite waard hoor !
Er staan ook een aantal medische dingen in die bij tweelingen (voornamelijk een-eiig) kunnen voorkomen, dus altijd handig om goed op de hoogte te zijn.

Afgelopen zaterdag hebben we de babykamer en kinderwagen besteld. Volgend weekend gaan we het kamertje in orde maken (verven/behangen enz) dus het gaat er nu echt op lijken allemaal !!

Hoe gaat het nu met jou? Voel je je goed? Ik was de eerste 2 maanden ongeveer echt vreselijk beroerd, maar dat was met de 3e maand gelukkig over.  Heb je verder al kinderen?

Ik hoop weer wat van je te lezen hier !
groetjes Marasje

Hoi, ik ben ook zwanger van een tweeling. Nu bijna 25 weken!
Ik ben er ook superblij mee. Bij mij worden het kindje 5 en 6, en we zijn allemaal uitzinnig!
Ook hier veel misselijk, nu eigenlijk weer ivm weing ruimte voor mijn maag. Ik vind deze zwangerschap fysiek veel zwaarder. Morgen weer groeiecho, spannend!
Jelte

Hallo Twin,

Van harte gefeliciteerd! Ook Marasje en Jelte alsnog van harte gefeliciteerd.

Ik ben ook zwanger van een tweeling en kwam daar in de 9de week achter. Het is bij mij alleen nog niet duidelijk of het om een eeneiige of tweeeiige tweeling gaat. Wij willen wel graag weten welk geslacht ze hebben dus misschien kan de echo ons straks al meer duidelijkheid geven. Ik ben op dit moment 16 weken zwanger en dit zijn mijn eerste kindjes. De buik is al behoorlijk aan het groeien en ik had met 12 weken al voor het eerst mijn positiebroeken aan.
De eerste 3 maanden was ik behoorlijk moe en had ik continu het gevoel alsof ik op een boot zat. Het gaat nu stukken beter en voel me de laatste 2 weken erg goed.
Het tweelingboek waar Marasje over schrijft heb ik ook en ook ik vind het een superboek!
Leuk om te horen dat er meer moeders in verwachting zijn van een tweeling.

Hoop nog meer van jullie te horen.

Groetjes Saskia

Jelte, succes met de echo morgen!!

Ik ga morgen weer voor een groeiecho naar het zh. Mijn gynacoloog is er van overtuigd dat het een twee- eiige tweeling is, maar de gynacoloog die ik vorige keer had zij dat heel soms ook een-eiige tweelingen een dubbel vlies kunnen hebben. Ook ik wil de geslachten niet weten, dus het blijft een suprise!
jelte

Hallo allemaal,

Wat leuk om zoveel te lezen!! Echt super. Ik ben nu ongeveer 10 weken zwanger. Volgende week dinsdag krijg ik mijn 2e echo. Dit worden kindjes 2 en 3. Ik heb al een meisje van 2 jaar.
Het gaat eigenlijk heel erg goed met me, heb alleen ontzettende last van mijn rug. De misselijkheid valt wel mee. Verschilt per dag. Niemand weet het nog van me en mijn broeken krijg ik nu al bijna niet meer dicht ('s morgens nog wel, maar 's middags begint het lastiger te worden).

Ik weet nu ongeveer anderhalve week dat ik een tweeling krijg en ik vind het ontzettend leuk, alhoewel ik me soms zorgen maak over hoe ik (we) het allemaal moeten gaan doen. Maar dat zien we later wel weer. Probeer zoveel mogelijk op internet te lezen, maar kan er niet heeeeeeel erg veel over vinden. Eigenlijk alleen maar probleemverhalen en daar heb ik niet veel zin in. Ik ben geinteresseerd in het boek dat jullie noemden, dus daar ga ik zeker naar op zoek.

Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap en ik hoop zo op de hoogte te blijven van jullie allemaal. Fijn om te lezen dat er meerderen zijn die een tweeling krijgen. Ik vind het toch heel speciaal.

Liefs Twin

Hoi Jelte,

Mijn kindjes hebben ook alles zelf, placenta, vruchtzak enz. Ben ik wel heel erg blij mee omdat dit de kans op complicaties verminderd. Ik heb van mijn gynocoloog begrepen dat als een eitje zich voor 3 dagen deelt ze dan ook alles zelf kunnen hebben. Kan dus volgens haar zowel één- als tweeeiig zijn.  

Hoe was de groeiecho??

Groetjes Saskia

Voor alle tweeling-mama's, deze website kwam ik tegen op internet:

http://www.iban.nl/~rutger/

Een hele grappige website met allerlei leuke uitspraken (met de bijbehorende "domme"   opmerkingen van mensen soms... )

Hier een greep uit de opmerkingen:

is het een tweeling? (kijkend naar de tweeling)
- Nee hoor, ze zijn alleen maar op het zelfde tijdstip geboren.
- Nee, ze lijken gewoon erg veel op elkaar
- Nee, het zijn aapjes
- 1 wel en de ander niet
- Ja, inderdaad zeg! nou je het zegt!
- Nee joh! Een jongen en een meisje!
- Nee, een ram!
- Nee er zit 3 maand tussen.

Neem er eens een kijkje, ook leuke tips van meerling-mama's, foto's, verhaaltjes  en van alles en nog wat !!!

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan