Tweeling.....

Hallo,
Ik ben Loes, 22 jaar en 11 weken zwanger van een tweeling. Ik ben 6 Januari uitgerekend, maar omdat ik eerder ga bevallen kom ik toch even hier kijken.... Hier blijken ook al meer mama's zwanger te zijn van een tweeling! Wat leuk allemaal om die verhalen te lezen!
Ik ben zelf nu 11 weken zwanger van een eeneiige tweeling, begin al een buikje te krijgen.... Ik heb vorige week een bijeenkomst gehad voor aanstaande meerlingenouders en dat is een  aanrader voor iedereen die een meerling verwacht!
Ik weet niet of het in heel nederland wordt georganiseerd, alleen voor diegene die in de buurt van eindhoven wonen dus wel!
Ik zou het leuk vinden om meer verhalen te horen van mensen die een tweeling verwachten!!
Groetjes Loes, mama van Stijn (15 maanden)

Hoi Loes,
Gezellig dat je je ook hebt aangemeld
Ja, idd er zijn er wat meer! Ik verwacht er zelf ook 2, 2-eiïg. Dit is niet een natuurlijke tweeling. Bij jou dus wel, heel bijzonder 1-eiïg! Wordt een drukke bedoeling bij jullie hihi.
Ik zie zelf nog niet veel bij mij. Ben benieuwd wanneer mijn buik echt gaat groeien.

Groetjes Susanne

Hoi Loes,

OOk ik ben zwanger van een tweeling. Bij mij kan men nog niet zeker zeggen of t 1 of 2 eiig is. De kindjes zitten apart in een vruchtzak en hebben een eigen bloedtoevoer en eigen p;lacenta. Toch kan t 1 en 2 eiig zijn.
Il ben nu 15 weken zwanger en heb dus echt al een buik.

Ik zag dat je een zoon hebt van 15 maanden? Ik heb een dochter van 15 maanden. Leuk!!!!

Enne...jij komt uit Eindhoven? Ik kom uit Geldrop.

Wat bijzonder zo vlak bij elkaar en beide zwanger van een tweeling!!! Mischien een x wat afspreken????

Groetjes linda

Hallo,
Leuk hoor, gelijk die reacties!!
Bij mij is het eeneiig dus en ze hebben 1 placenta dus vandaar dat ik met 37 weken word ingeleid (als ze er dan nog niet zijn tenminste, want tweelingen zijn vroeg!). Dit omdat de kans groot is dat ze van elkaar gaan "snoepen" en dat dus de ene baby klein blijft en de andere veel groter wordt. Ik vind dat wel een beetje een eng idee, maar goed ik ga er vanuit dat alles goed gaat en dus half december ergens ga bevallen!
Ik woon idd in Eindhoven... En Geldrop is dan zeer dichtbij, wel grappig! Heb je geen msn/mailadres ofzo? Dat is wat makkelijker en dan kunnen we zeker een keertje afspreken lijkt me leuk, zeker omdat we allebei eigenlijk in dezelfde situatie zitten!! Kindje van 15 maanden en zwanger van een tweeling!!
Ik vraag me af hoe vaak iedereen eigenlijk een echo krijgt nu ze een tweeling verwachten. Ik krijg namelijk elke 2 weken een echo en dat vind ik best veel, is niet erg ofzo maar vind ik wel opmerkelijk!

Geniet van de tweelingenzwangerschap allemaal!!
Groetjes Loes, mama van Stijn (15 maanden)

Hoi Loes,

Ik krijg om de 4 weken controle en ik vind dat weinig!!!! Ik ken nl. een aantal verhalen van mensen die een tweelingkindje verliezen rond de 16/17e week. Nou ik ben bijna 16 weken en dit vind ik dus best eng!!

Waarschijnlijk is t per zh. anders. Zit jij in Veldhoven in het ziekenhuis? Ik gewoon in Geldrop.

Ik heb geen msn ofzo. Zal je binnenkort mijn email geven. Vind t wel grappig onze situatie. Dat ie zo identiek is.

Nou ik hoor t wel.

GR linda

quote: hummie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-06-2008 22:18:15'));

Hoi Loes,

Ik krijg om de 4 weken controle en ik vind dat weinig!!!! Ik ken nl. een aantal verhalen van mensen die een tweelingkindje verliezen rond de 16/17e week. Nou ik ben bijna 16 weken en dit vind ik dus best eng!!

Waarschijnlijk is t per zh. anders. Zit jij in Veldhoven in het ziekenhuis? Ik gewoon in Geldrop.

Ik heb geen msn ofzo. Zal je binnenkort mijn email geven. Vind t wel grappig onze situatie. Dat ie zo identiek is.

Nou ik hoor t wel.

GR linda

Hoi Linda,
Ik ben onder controle nu in Eindhoven maar ga idd naar Veldhoven als ik ga bevallen. Bij mijn eerste zwangerschap was ik in Geldrop, bij molkenboer (ken je die?) en ik ben ook in Geldrop bevallen toen. Nu heb ik liever alles dichterbij, maar in Veldhoven hebben ze een prematurenafdeling, dus dat is altijd handig als het nodig mocht zijn.
Ik denk dat ik nu om de 2 weken controle krijg omdat het risico groter is dat het misgaat  omdat ze 1 placenta hebben.
Maar je weet nu dus nog niet of het twee of eeneiig is?
Wanneer weten ze dat dan te vertellen?
Nou ik hoor het wel en ik zou je gewoon niet te druk maken over van alles, positief blijven en natuurlijk op tijd rust nemen enzo dan komt het wel goed denk ik!
Groetjes Loes

Gefeliciteed allemaal die zwanger zijn van een tweeling (ook die niet zwanger zijn van een tweeling natuurlijk ;-)
Ik weet sinds dat ik 11 weken zwanger ben dathet een tweeling is, twee-eiïg. En we zijn er helemaal mee in de wolken.
Het is mijn eerste zwangerschap en heb geen idee wat er allemaal op me af gaat komen. Zou het wel leuk vinden hier wat ervaringen uit te wisselen met jullie!
Ben nu 15 weken en mijn buik begint al aardig te groeine. Leuk hoor!

Terug
Bovenaan