tweeling?

hello daar allemaal,

ik ben nu 19 weken zwanger, en ik kon met 16 weken al de kleine purk voelen. Zelfs met een vreemde hand op mijn buik, die kan de kleine ook voelen nu....Strange. Baarmoeder was met 17 weken al te groot voor de 17 weken, en ik ben ook al 6 kilo aangekomen. Ik heb de buik van wat mijn zussen beide pas aan het eind van de zwangerschap hadden en ik begin me nu toch ergens dingen af te vragen. Ik zelf heb sinds een aantal weken al het gevoel dat het een tweeling gaat worden...maar wellicht ben ik gewoon maf aan het worden.. Ik moest stoppen met mijn werk i.v.m. pijn aan de bekken, groeipijnen en mijn rug met 17 weken ..

Reacties zijn welkom, zeer welkom!

 
Je hebt toch al meerdere echo's gehad?Dan hadden ze waarschijnlijk al gezien dat je een tweeling zou krijgen.
Ik voelde de kleine ook al erg snel.
Ben nu inmiddels 26wk,maar het is er toch echt maar 1.
De ene zwangerschap is gewoon zwaarder dan de ander.
 
nou is niet altijd waar... kben zelf bevallen van 1gezonde dochter.. na geboorte vertelden ze me dat dubbele placenta was.. hadden ze in zwangerschap nooit verteld..ook ik had overdreven dikke buik en werd vaak gevraagd weet je zker dat er maar 1 is.. dochter is nu 10 mnd en ben momenteel 21wkn+3dgn zwnger... miste zelf toch die 2e
 
Ze kunnen het soms ook niet zien bij de termijnecho. als ze dan achter elkaar liggen, vergissen ze zich soms. dus even de 20 weken afwachten!
 
Hoi,
Ik heb ook al meer gehoord dat ze idd op de eerste echo niet zagen dat het een 2ling was, de lerares van mijn zoontje wist het pas bij de derde echo!
Een dubbele placenta heb ik ook al eens gehoord!
Zou gewoon contact opnemen met je vk en vragen of je een echo kan krijgen alvast zodat je wat meer zekerheid hebt over de omvang van je buik!
Liefs MJ
 
he meis, is het je eerste kindje of niet, kan zijn dat het misschien een 2ling is, maar kan ook zijn als het je 2de kindje wordt dat je buik sneller groeit, dat gebuert vaak bij vrouwen die voor de 2 de of meerdere keer zwanger zijn, dan groet de buik sneller omdat je lichaam nu weet wat er staat tegebeuren en gaat je buik harder werken.

s6 ermee, en ben benieuwd.
 
Het kan best een tweeling zijn, maar wat zegt de verloskundige ervan dat je buik groter is dan de zwangerschapstermijn? Ik heb ook een tweeling, die zijn nu 12 jaar, bij de eerste echo met 7 weken zagen we er maar 1, maar bij de echo met 15 weken zagen we twee kindjes. Anders is het inderdaad afwachten tot de 20 weken, dan weet je meer. tegenwoordig komt het niet zo vaak meer voor dat ze een tweeling over het hoofd zien.

succes
 
Terug
Bovenaan