tweeling

Hoi (aanstaande) mama's.

Ik ben in in verwachting van een tweeeiige tweeling.
Vandaag precies 24 weken. Benieuwd of er nog andere tweelingmama's zijn om mee te kletsen. Groetjes
 
Wat een bijzondere mijlpaal! 24 weken! hopelijk blijven ze nog lekker lang zitten! geniet ervan! kan helaas niet met je meebabbelen nou ja dat weet ik nog niet trouwens! heb a.s. maandag een echo! spannend maar ben dan pas 8 weken
 
Hoi, gefeliciteerd en inderdaad een mijlpaal! Ik ben november 2013 bevallen van een tweeeiige tweeling!
Ben ingeleid met 37 week en 3 dagen. Hoop voor je dat je het ook zolang volhoud.
Het is ontzettend leuk, maar wel druk. Heb je al meer kinderen?
 
Hoi hoi, ja dank julie wel. Julie ook gefeliciteerd :). Suc6 mama4e, maandag net je eerste echo. Spannend!
Icmf, je hebt ze mooi lang binnen weten te houden. Waarom ben je ingeleid? Heb je een rustige zwangerschap gehad of veel kwaaltjes? Hoe was je 3e trimester? Ja we hebben nog een zoon, die is net 5 geworden. Grote broer dus hihi. Heb jij ook nog andere kinderen buiten de tweeling? Zo ja, hoe gaat dat samen, met de aandacht verdelen bijvoorbeeld. Een tweeling lijkt me super leuk, maar ook erg druk en vermoeiend. Grt
 
Ik ben ingeleid, omdat ik het niet meer volhield. Was op. Ik heb nog een dochter van 3, toen 2 en dat vergde erg veel van mijn energie. Daarbij leiden ze bij ons in het ziekenhuis bij +/- 37 weken in als het kan.. Wil zeggen, als de baarmoedermond geheel verweekt is.
Ik ben de hele zwangerschap misselijk geweest en veel last van brandend maagzuur! Gelukkig was daar rennie wat erg goed hielp.
Onze dochter is supertrots op haar broertje en zusje en totaal niet jaloers. Het enige is, dat ze aandacht vraagt op het moment dat je druk bent met een van de twee! Aandacht verdelen gaat vanzelf. Voor jou scheelt het dat je oudste al op school zit. Dan heb je meer tijd voor ze!
Je moet ze ook kunnen laten huilen. Als ik met een bezig ben en de ander huilt, jammer dan, maar die komt ook aan de beurt.
Het is superleuk, vooral als ze elkaar ontdekken en gaan brabbelen met elkaar. Superdruk en supervermoeiend, maar o.. wat krijg je er veel voor terug!
 
Oh so okee dus je was wel blij dat konden komen he.
Maar hoeven ze dan niet in de couveuse?
Wat fijn dat julie dochter goed er mee om gaat en zo trots is. Dank je voor de tips.hoe doe je het met de voeding?
 
Nee, ze hoefde bij mij niet in de couveuse. Eenlingen mogen ook vanaf 37 weken geboren worden. Ze waren goed op gewicht dus... Ik mocht ook de volgende dag naar huis. Kinderarts heeft ze wel onderzocht, maar alles was goed!
Ik geef flesvoeding en begin met degene die het hardst huilt :). Soms doe ik er een in de voedingskussen en de ander houd ik vast en geef zo de fles. Fles fixeer ik dan met een dekentje. Ik doe wel een strak schema, omdat ik anders de hele tijd bezig ben met voedingen. Ze passen zich ook prima aan op het schema!
 
Hoi, gefeliciteerd. Ik ben 20 weken zwanger van een tweeeiige tweeling. Morgen 20 weken echo.
Ik heb nog een dochter (vandaag 5 geworden) en een zoontje van 3, augustus 2013 ben ik bevallen van ons overleden dochtertje. Nu dus een extra spannende zwangerschap, al helemaal met twee. Ik zit al bijna vanaf het begin in de ziektewet... moeilijk volhouden zo.
 
Terug
Bovenaan