tweelingen

Hallo allemaal,

Wij zijn twee studenten die bezig zijn met het laatste jaar van de verpleegkundige afdeling.
het onderwerp van onze scriptie luidt als volgt:
hoe is de verpleegkundige zorg bij een vrouw die zwanger is van meerling.

om deze vraag te kunenn behandelen hopen wij reacties te krijgen op de volgende vragen:

* hoe is de zorg voor een vrouw die zwanger is van een tweeling.
* Welke extra controles worden er tijdens de zwangerschap gedaan bij een meerling.
* Hoe is de opname in het ziekenhuis verlopen voor de bevalling, te denken valt aan: waar werd aandacht aan geschonken tijdens de opname, werd er iets verteld over de mogelijke complicaties.

wij hopen op veel reacties, welke wij in vertrouwen behandelen!!!
alvast bedankt,
Nienke en Laura.
 
hallo meiden

op het forum 0 tot 1 jaar is ook een speciale link voor meerling mama's
hier kun je lezen hoe vroeuwen de zwangerschap en de bevaling ervaren hebben.
ook die van mij staat er bij.
maar als je zwanger bent word je heel goed in de gaten gehouden en je krijgt om de 3 a 4 weken een echo
ik heb van te voren 2 weken in het ziekenhuis gelegen i.v.m hoge bloeddruk maar ik werd meer in de gaten gehouden als vrouwen met 1 kindje
soms kreeg ik 2 keer per dag een ctg en werd 3x per dag mijn bloeddruk gemeten
ook moest ik elke ochtend op de po voor te kijken of er eiwitten en glucose in mijn urine zat em ook werd om de dag bloed geprikt
maar de verzorging was prima. ik heb zelf in het catharina ziekenhuis gelegen in eindhoven maar ik heb nog nooit zo'n vriendelijke mensen gezien.
alleen vind ik dat er wienig informatie is over meerling zwangerschappen dat is wel jammer
Uiteindelijk ben ik met 38 weken ingeleid en is toch op een keizersnee uitgelopen waarna ik van een eeneiige tweeling ben bevallen 2 jongens en ze doen het goed maar ik weet niet of je nog meer informatie nodig hebt en ik hoop dat dit voldoende is

groetjes kristel
 
Terug
Bovenaan