Tweelinggeboortekaartje

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een geboortekaartje voor een tweeling.
Ik wilde eerst met foto voorop met mijn zoontje erbij.... Dit bleek al moeilijk te vinden. Toen ben ik gaan zoeken naar kaartjes voor 2 meiden, maar ook dat viel tegen.
Iemand tips? En ervaringen met websites?
Hoeveel ben je eigenlijk gemiddeld kwijt voor 50 kaartjes, vind de prijzen nogal uit een lopen namelijk....

Groetjes Loes

Hoi Loes,

Kan je niet in overleg met een fotograaf een foto maken en daar een kaartje van maken?
Ik denk dat ik tegen die tijd ook zoiets wil gaan doen alleen dan met mijn man en buik..

Wij verwachten namelijk ook een tweeling!

Liefs, Bloempjuh

Hoi,

Ik weet dat er in 'standaard'boeken vaak weinig te vinden is op gebied van tweelingkaartjes. Je kunt ook zelf een kaartje maken, met hulp van een drukkerij of printservicebedrijf. Je geeft al aan dat je het leuk vind om iets te doen met je oudste.

- Laat hem/haar een tekening maken hoe hij/zij ziet als er straks 2 babietjes bijkomen. (weet niet hoe oud hij/zij is)
- Maak een fotosessie van je oudste, met je zwangere buik, met de wiegjes, met zijn favo speelgoed...
- Maak een fotosessie van de tweeling zodra ze er zijn. Apart en samen.

Ga voordat de tweeling er is bij wat drukkerijen/printservicebedrijf in de buurt langs. Bij wie heb je een goed gevoel, vraag naar prijzen, en wie wil het ontwerp verwezenlijken in de computer zodat het uiteindelijk gedrukt kan worden. Een eigen ontwerp kaartje kost ong. 1,50 per kaartje incl. envelop, maar dat hangt ook een beetje van het formaat van het kaartje en de hoeveelheid kleuren.

Misschien is het een leuk idee om een drieluikkaartje te ontwerpen, dat je op de voorkant beide kindjes vermeld, tweede kant het eerste kindje en derde kant  het tweede kindje.

Heel veel succes!!

Liefs Rixt

Hoi hoi

Ik ben fotografe, en maak ook fotogeboortekaartjes.
De prijzen hiervan zijn wel duurder dan een standaard kaartje, zonder foto.
standaard kaartjes verschillen erg in prijs, zo ongeveer tot 1,35 per kaart
Fotogeboortekaartjes kosten zo'n 2,50 tot 3,50 per stuk.
Een fotogeboortekaartje is je eigen ontwerp, kleur formaat, alles naar je eigen idee!
Bij een kaartje met broertje of zusje erop, kom je een paar weken van te voren naar de studio. Dan maken we verschillende foto's (deze foto's maken we vrij laat in de zwangerschap  omdat ze dan het meest recent zijn) Zodra de baby's geboren zijn, komt de fotograaf in het ziekenhuis de baby's fotograferen, en heb je (net als bij elke drukker) de geboortekaartjes op dezelfde dag in huis (mits feestdagen, weekenden wil ook nog wel eens wat langer duren)
Nou, als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze wel
Ik zou even op google zoeken naar een fotograaf bij jou in de buurt,
bijna elke fotograaf maakt geboortekaartjes (tenminste hier in de regio ben ik niet de enige..)

Succes bij het zoeken!

O ja, voor kaartformaten; je kunt blanco kaarten huren bij je drukker! Erg handig, wie weet kom je dan op een idee!

Een leuke site waar je allerlei verschillende  tweeling geboortekaartjes kan vinden!

Nou sassie1980 heeft mij geholpen om wat uit te kiezen.
Heb nu een proefdruk aan gevraagd van 2 kaartjes.
Ik vind het alleen nogal duur, als ik 1 van deze neem dan ben ik 3,80 kwijt zonder dat er een foto ofzo op zit....
Maar goed.... we kijken wel of het iets is!
Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan