tweelingmama's en baby's

Ha meiden,
weer even bijpraten.
Hoe is het met jullie en de baby's . Hier alles goed.
Rick en Tom groeien zijn maandag 3 weken en ze groeien goed op bv. Het is wel erg intensief ik ben bijna 1 uur met ze bezig en dan gaan ze lekker slapen. Ik geef nu 7 voedingen op verzoek.
Slaapt jullie tweeling ook in een bedje. Hier nog wel echt heel lief en zo leuk als er een huilt wordt de ander helemaal niet wakker.
Lijken jullie kindjes op elkaar. jullie kunnen het makkelijk uit elkaar houden als je de luier open doet of hebben ze ook echt jongens/meiden kleding aan. Ik heb twee jongens en probeer ze bijna hetzelfde te kleden, niet altijd hoor. Maar ze lijken ook best veel op elkaar, ik moet echt altijd goed kijken wie het is en het gebeurd ook wel dat ik het mis heb. ze hebben gelukkig een armbandje rond zodat we altijd even kunnen controleren.
Vinden jullie het erg druk en hoe zijn jullie ervaringen. Ik ben zo benieuwd.

Groetjes

Hallo!
Wat leuk om van je te horen! En dat alles goed gaat natuurlijk!
Hier ook alles goed, gelukkig! Maes & Isa zijn alweer bijna 7 weken en groeien ook erg goed. Ik ben vorige week begonnen met het afbouwen van de bv (ze kregen om de beurt de borst en de ander kreeg dan een fles kv). Ik vind het heel knap van je dat je volledige bv geeft! De voornaamste reden dat ik gestopt ben, is omdat Isa moeizaam dronk aan de borst en dan steeds eerder kwam voor een voeding dan Maes. Dat wilde ik voorkomen, anders ben je de hele dag aan het voeden en mijn oudste en ikzelf zijn er ook nog.. sinds een paar dagen(het klopte echt, 6 weken = regeldag) zitten we op 5 voedingen per dag en sinds eergister is de laatste rond 23:00 uur. Dus niet meer 2x wakker worden per nacht.. En ze komen echt uit zichzelf, we maken ze niet wakker.
Ze slapen niet in 1 bedje, wel op 1 kamer en idd als de ene huilt slaapt de ander gewoon door, apart hè! En ze lijken totaal niet op elkaar, Isa heeft heel donker en heel veel haar, terwijl Maes veel lichtere en dunnere haartjes heeft. Zijn huidje is ook blanker, wat dat betreft lijkt Isa op haar papa en grote broer en Maes op mij! Ze gaan wel nog altijd gelijk op in gewicht en lengte, maar de verhoudingen benen/romp zijn ook weer heel anders. En in karakter zijn ze ook nu al verschillend, Isa is een echte meid en kan huilen alsof de wereld vergaat. Maes daarentegen is veel rustiger, afwachtender en ligt in zijn bedje te wachten of te kijken. Pas als hij er echt klaar mee is, zet hij het ook op een scheeuwen!
Ik kleed ze niet hetzelfde, maar stem het qua kleur wel een btje op elkaar af..
Slim van die armbandjes en grappig dat je ze soms al niet uit elkaar kunt houden, daar gaan ze later vast gebruik van maken!

De drukte vond ik de eerste weken best meevallen, want de tweeling kwam al snel om de 4 uur, dus als de was er dan in zat of ik had even stofgezogen, dan had ik soms echt zoiets van: wat zal ik nu gaan doen?!
Maar naarmate de weken vorderen, wordt het wel steeds drukker, want ze worden alerter en wakkerder overdag, wat ook wel weer gezellig is, kunnen we lekker knuffelen!
Oja, en eventjes een boodschap in de stad is er ook niet meer bij, ik heb zoveel bekijks en mensen (vooral ouderen) die een praatje willen maken, hebben jullie dat ook?

Hoi,

Wat leuk om even bij te kletsen!

Hier gaat het gelukkig ook heel erg goed, Seth en Noor zijn nu ruim 6 weken, ondanks dat ik geen bv geef zijn ze ook hier een beetje ontregeld...De beschrijving van de karaktertjes van Isa en Maes klopt precies met die van Seth en Noor. Soms is het wel eens een beetje zielig voor Seth...Noor krijgt op die manier wel eens meer aandacht dan Seth.

Hier krijgen ze nog steeds om de 3 uur en snachts ook nog. We proberen ze wel om de 4 uur te geven maar dat lukt nog niet, ze krijgen de hoeveelheid die ze dan moeten drinken amper op. Daarna spugen ze het uit en hebben ze na 3 uur toch weer honger (door het vele spugen). Nou ja, ze zijn ook nog klein!

Misschien komt het omdat het mijn eerste kindjes zijn maar ik moet best een beetje wennen aan mijn nieuwe leventje. Je wereld word best klein. Omdat ze nog om de 3 uur krijgen kan ik niet zo heel makkelijk weg. Waar ik ook aan moet wennen is dat ik soms een planning maak van wat ik op een dag wil doen, vervolgens begint 1 van de 2 te huilen ofzo en aan het einde van de dag heb ik nog niks gedaan... Hebben jullie dat ook?

Als ik in het winkelcentrum loop doe ik soms net of ik de mensen niet hoor praten. Het is super lief dat mensen zo geinteresseerd zijn en ze allemaal een praatje willen maken, maar soms wil ik gewoon even wat boodschappen doen en daarna snel weer naar huis! Een andere tweeling mama die ik sprak zei: ''Je moet maar zo denken, jou kinderen hebben er mooi wel voor gezorgd dat die andere mensen moesten lachen! '' Dat vind ik een leuke gedachte!

Hai Nathalie,

Dat is inderdaad een leuke gedachte! Soms doe ik ook net of ik mensen niet zie of hoor, want anders blijf ik achter de feiten aanlopen. Dan kom ik thuis en denk ik: oh, ik had eigenlijk ook nog even daarheen gemoeten....
En de eerste keer moeder worden doet heel veel met je, je wereld draait ineens helemaal om die kleine hummeltjes en terwijl je gewend was alles op jouw tempo te doen, moet je nu ineens rekening houden met hen! Bij mij duurde het echt een maand of 6 voordat ik dacht: okay, ik ben er weer! En ik had de 1e keer 'maar' 1 baby... Nu is het makkelijker, omdat wij zelf makkelijker zijn en omdat je al gewend bent aan de structuur en ritme die het hebben van een kind met zich meebrengt. Dus, ja, je moet echt wennen aan je nieuwe leventje, maar straks, als jullie helemaal je ritme hebben, dan kost het helemaal geen moeite meer! En volgens mij doe je het hartstikke goed en probeer je zo relaxed mogelijk te zijn..

En oja, hier is het ook zo dat de dag of de week alweer voorbij is, terwijl ik zus en zo nog had willen/moeten doen... Maar als er meer uren tussen de voedingen gaan zitten, krijg je vanzelf ook meer tijd en hoef je niet alles er zo tussendoor te haasten..

He hallo

Ook hier gaat alles goed. Mijn jongens zijn alweer bijna 3 maanden, en de tijd vlliegt. Het gezin draait alweer op volle toeren, en ook de andere 2 kids vinden het allemaal al heel gewoon dat ze er 2 broertjes bij hebben. mijn dochter van 7 vind het prachtig en is echt een moedertje mijn zoontje van 3 vind het op dit moment erg leuk om iedereen uit te proberen, maar goed het hoort er allemaal bij.
En idd echt iedereen moet even in de wagen kijken en zeggen oh wat zal jij het druk hebben, waarop ik antwoord, nou het is maar hoe druk je jezelf maakt!
Oke het is druk maar het is ook zo bijzonder als ik mijn jongens samen in bed/box zie liggen en op elkaars handjes sabbelt. En dan die lachjes die zijn gewoon dubbelop, is toch geweldig.
Ook ik heb 6 weken volledig borstvoeding gegeven en ben toen gaan afbouwen, dat was ook wel echt nodig want ik was bekaf van mijn mini melkfabriek.
Nu zitten ze op 5 voedingen van 150 cc en het zal niet lang meer duren eer ze 180 gaan krijgen.

Nou alle kids liggen heerlijk in hun bed dus moeders gaat even lekker met de beentjes op de bank, voor je het weet gaat de wekker weer om 06:00 en begint er weer een heerlijke drukke dag.

Groetjes Twinmama

Terug
Bovenaan