tweelingmama's

Even de topic wat naar voren halen.
Hoe is het bij jullie? Nog een beetje vol te houden of hebben je het helemaal gehad?
Hier gaat het nog redelijk, als ik maar goed kan slapen, dat scheelt echt een stuk. Het wordt nu best wel een pittig vrachtje, maar het zijn ook 2 kindjes die keurig op de gemiddelde lijn zitten wat groei betreft. Ben nu 30 weken precies en met 29 w 1d wogen ze 12.?. en 1313 gram. Hb 8.1 en bloeddruk110/60 dus echt alles prima. Gaat het bij jullie ook zo goed en hebben jullie last van vocht vasthouden. ik tot nu toe nog niet. Er is alleen 1 maar, de boefjes liggen allebei lekker overdwars, boven elkaar in mijn buik, dus dat gaat nog een gevecht worden en als ze zo blijven liggen wordt het dus een keizersnee. Daar zit ik dus echt niet op te wachten, met straks een gezin met 5 kinderen, maar ja ik kan er niks aan doen dus maar heel hard hopen dat ze nog wat draaien.
Succes met de laatste paar weken, want bij jullie gaat het nu echt opschieten he.
Groetjes

Hoi Mamamar

Hier zijn de laatste loodjes echt ingegaan, ben nu 34,2 weken en ben het echt zat. Hou veel vocht vast en afgelopen maandag bij de gyn was mijn bloeddruk ook wat hoger. moet ook echt moeite doen om het voor mijn andere 2 kids het nog een beetje gezellig te maken. De beebs zijn bij mij ook echt goed op gewicht, liggen nog steeds boven het gemiddelde dus hoop echt dat ze met z'n 36 weken uit zichzelf komen, maar goed daar hebben we niks over te zeggen. Ze liggen bij mij wel goed baby 1 met zijn hoofd naar beneden en baby 2 in stuit. Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een keizersnee met z'n groot gezin.

Ook voor jou succes met de laatste lloodjes.

Twinmama

Hallo,

Bij mij gaat het ook nog best hoor! Ik vind het nu ook echt wel pittig worden en ook niet altijd meer heel erg leuk. Mijn bloeddruk en gewicht zijn gelukkig prima in orde, nog maar 4kg aangekomen. Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is het gewicht van de babies, ze zijn echt nog heel klein....Bij de groeiecho zei de verloskundige (die in het ziekenhuis de echo's maakt) dat het kleine kindjes zijn maar dat het er verder goed uitzag. Later kwam ik bij de gyn. en die vond de babies wel een beetje te klein. Ze zitten helemaal tegen de onderlijn van de curve aan en zijn in verhouding tot de vorige keer (20 wkn) ook minder hard gegroeid. Ik krijg nu dinsdag weer een groeiecho om te kijken of ze inmiddels al wat meer gegroeid zijn. Ik weet niet zo heel goed wat ik er zelf aan kan doen, ik eet zo gezond mogelijk en probeer echt rustig aan te doen...toch maak ik me echt wel een beetje zorgen. Mijn buik doet aan het einde van de dag vaak pijn en ik heb veel harde buiken. Ik ben bang dat ze veel te vroeg geboren worden...mijn buik is ook zo 'vol'....al met al vind ik het niet zo heel leuk meer maar hoop ik echt dat ze nog een tijdje blijven zitten!

Hi,

Hier ook alles 'goed', naar omstandigheden! Ben wel blij met dit koelere weer en windje.. Vorige week zag ik het echt niet meer zitten! Bij de groeiecho van vorige week (met 30wk4d) wogen beide beebs rond de 1600 gram, allebei nog precies op de curve van een eenling. Ze bewegen ook nog wel veel en vaak tegelijk...
Alle bloedwaarden waren ook goed, mijn bloeddruk aan de lage kant 100/60. Daar heb ik ook echt last van, duizelig enzo, helemaal toen het zo warm was...
Bij mij ligt het onderste kindje in onvolkomen stuit (al een tijdje), dus met billen eerst en de bovenste ligt overdwars.. Ik hoop ook echt niet op een keizersnee, maarja, weinig over te zeggen =)
ik ben nu zo'n 14 kilo aangekomen en het is vooral zichtbaar in mijn buik, krijg veel complimentjes...

@Nathalie: kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, gelukkig houden ze je goed in de gaten! Hoever ben je nu?
Mijn buik doet aan het einde van de dag ook pijn, al dat gewicht dat er in zit en aanhangt.. Heb je een buikband geprobeerd? Ik heb er 1 bij Prenatal gekocht, merk Anita, deze doe ik om als ik bezig ben of ergens heenga en scheelt echt een boel!
En dat volle gevoel herken ik ook..
Succes dinsdag, laat even weten hoe het ging!

Hoi dames,

Als ik dit zo lees denk ik bij mezelf: ik mag eigenlijk niet zeuren, ik hoef er maar met 1 rond te zeulen. Veel sterkte en succes met de laatste loodjes, hopelijk valt het jullie niet al te zwaar en zijn jullie straks dubbel zo trots als jullie bevallen zijn!

Liefs

Hoi Allemaal

Vrijdag schreef ik nog dat ik het echt zwaar vond worden en nu ben ik gisteren bevallen van mijn 2 jongens. Beau&liam 2500 en 2700 gram en dat met 34,5 weken. Ze moeten nog op de kinderafdeling blijven maar doen het super.
De bevalling was zwaar maar is goed gegaan.
Ik blijf nog 5 dagen in het zkh en dan hoop ik dat de kleintjes mee mogen.

Serkte met de laatste loodjes voor jullie

Liefs twinmama

Terug
Bovenaan