@Tweelingmama's

Heej!!

Hoe gaat het met jullie en de babies?? Hier gaat alles redelijk goed, helaas lijkt het wel zo dat Seth meer last krijgt van zijn nekje. De therapie voor zijn KISS slaat wel goed aan, maar hij drinkt heel erg slecht. Soms laat hij de helft van zijn fles staan. Je kan echt zien dat hij niet lekker in zijn vel zit, zo zielig!

Ik heb vaak zo'n last van een schuldgevoel tegenover of Seth of Noor. Als ik een van beide beet heb en de ander begint te huilen voel ik me schuldig omdat ik ook graag die ander wil troosten. Het hangt er natuurlijk vanaf wat er aan de hand is, soms laat ik ze ook gewoon even huilen. Als ik tegen 1 van de twee sta te kletsen boven het ledikantje en de ander kijkt me aan vanuit zijn/haar ledikantje heb ik het ook...dan voel ik me schuldig dat ik niet ook tegen die kan praten. Ik word er gek van. Ik weet dat het niet anders kan en dat ik niet zo moet zeuren maar herkennen jullie dit? En met jullie andere kinderen?

Groetjes Nathalie

Hai Nathalie,

Jahoor, dat heb ik ook! Zelfs als ze in de box naast elkaar liggen en ik tegen de ene aan het kletsen ben en ik zie uit mijn ooghoek dat de ander ook kijkt.. Maar ik denk maar zo: voor hun is het vast net alsof ik tegen allebei klets! Ik kan mezelf nou eenmaal niet in tweeën delen... Tegenover hun oudere broer van 3 heb ik het veel minder, want aan hem kan ik uitleggen dat hij eventjes moet wachten.. Maar bijv, gister had ik Maes en Isa allebei in mijn armen terwijl ik op de bank zat en toen wilde Alek erbij. Dat mocht, maar hij gleed uit en viel tegen de tafel (niet heel hard) en begon te huilen. Zat ik daar! Snel 2 kids weggelegd en hem getroost. Maar het duurde voor mijn gevoel veel te lang voor ik hem kon oppakken!
Tja, het blijft een tweestrijd tussen je hoofd en je hart. Rationeel vinden we het logisch dat de ene even moet wachten, maar je hart breekt...
Gelukkig kunnen we elkaar moed in praten, haha!

Hier gaat het verder prima, Maes en Isa slapen en drinken goed. Maes wordt wel echt een mannetje, hij drinkt meer (180 ml water + 6 scheppen) dan zijn zusje. De ontlasting is soms nog wat lastig, dus daarom doe ik soms een scheutje lactulose door de voeding heen..
Over 4,5 week ga ik voor het eerst weer werken, heel spannend! Ben van de week al even op kantoor geweest met de beebs, was erg leuk, hoor!
En jullie??
Hoe gaan jullie de opvang regelen?

ha meiden,
Ik ken het gevoel ook hoor. Ze gaan nu wat gerichter kijken en dan denk ik, Rick lacht bijna... oja en Tom en dan praat ik een poosje tegen Tom. maar het is echt super moeilijk om je aandacht te verdelen.
Verder gaat het hier prima. Ze zijn echt zo rustig, ze drinken 6 keer per dag/nacht ieder een kwartier en dan weer gelijk in bed(ze liggen nog steeds in 1 ledikant), meestal na 2 voedingen even in de box.
Gisteren op cb geweest en ze wogen nu allebei 4350gr. echt heel grappig, ze zijn maandag 6 weken en bij de geboorte wogen ze 3390 en3425 dus zijn bijna een kg aangekomen, ben echt zo trots!! ga echt nog even door met de bv.
Ik vind het wel heel druk nu hoor, maar als iedereen gezond is gaat het wel goed.
Ik hoef geen opvang te regelen, want ik blijf gewoon thuis. Ik werk al 7 jaar niet meer. Ik vind het heerlijk. Maar is de opvang bij jullie geregeld?
Nathalie jij veel sterkte met Seth gewenst hoor, ik denk dat je het pittiger hebt met een zorgenkindje, dan met 5 kinderen.

Gelukkig gaat het met Seth steeds beter! Hij draait nu uit zichzelf zijn nekje de goede kant op! De eerste keer dat hij dat deed stond ik met tranen in mijn ogen van trots (nu weer trouwens). Ik vind het zo knap van hem!! We hebben nu oefeningen om zijn spieren wat op te rekken in zijn nekje, soms doet dat een beetje pijn maar meestal ligt hij hard te lachen! Wat ik wel heel erg eng vind is dat hij soms heel erg kokt of zich verslikt. Vorige week werd hij helemaal paars. Gelukkig kwam hij op tijd weer 'bij', nog even en ik had 112 gebeld. Hij heeft het daarna niet meer gehad...

Jullie dat dus ook, ik dacht al dat het aan mij lag. Nu leg ik ze gewoon samen in een bedje en ga ik daar boven tegen ze kletsen. Vinden ze ook heel erg leuk!

Terug
Bovenaan