@ Tweelingmama's

Hoi,

Ik ben even benieuwd naar hoe het bij jullie gaat!

Seth en Noor zijn al bijna 8 maanden! Het gaat zo snel! Ik weet dat iedereen dat altijd zei maar het is ook echt zo! Noor heeft 2 tanden en ze zit, Seth heeft nog geen tanden maar die staat en begint nu ook met zitten.

Ze krijgen nog wel een late fles, anders kunnen we er midden in de nacht uit voor een fles. Sowieso moeten we er nog vaak uit s nachts. We denken er over om ze uit elkaar te halen, dus beide en andere kamer. Ze liggen wel eens vaker uit elkaar (bijv. als er 1 ziek of heel verkouden is) en dan slapen ze meestal veel beter.

Gisterenavond heb ik zo gelachen (en gehuild van blijdschap)! Ze kregen hun late fles en nadat ze die op hadden kroelen we meestal nog even. Ze zaten beide bij ons op bed en begonnen een heel gesprek samen! Ze waren hard aan het lachen naar elkaar, raakten elkaars gezicht aan het bleven maar kletsen. Het was zo leuk om dat te zien. Natuurlijk doen dat wel vaker maar nu was het echt veel langer en meer dan anders. Meestal lacht de een naar de ander en heeft die ander het niet eens door. Ze werden hier alleen veel te wakker van natuurlijk, ik was er al bang voor...maar ze werden vannacht dus ook een paar keer wakker.

Seth is een echt mama's kindje, Noor vindt haar vader toch echt een stuk interessanter. Als hij thuis is kan ik net zo goed weggaan!

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Lukt het een beetje met de andere kinderen? Ik loop soms al achter de feiten aan, 3 dagen werken, een man die bijna iedere avond en zaterdag nog werkt en het huishouden. Ik vraag me echt af hoe ik dat allemaal zou doen als ik ook nog andere kinderen had!

Ik hoop van jullie te horen! Ik ga nu mijn kids op bed leggen want ze zijn moe, kan ik ondertussen snel de huiskamer stoffen en dweilen!

Groetjes!

Hoi Nathalie,

Wat een ontzettend leuk verhaal! Wat schattig en ontroerend dat die twee zo communiceren al! Heerlijk, ik kan me voorstellen dat dat ontroert zeg!

Heel veel geluk met elkaar, tips heb ik niet voor je. Ik heb er slechts 1 en dat vind ik al druk zat!

Maar jullie zijn dubbel gezegend zo te lezen, geniet ervan!

x

Hey Nathalie!
Wat grappig, ik had dat vanmiddag ook met de tweeling, ze zagen elkaar en lagen helemaal in een deuk en maar kletsen tegen elkaar. Heel bijzonder om te zien..
Maes heeft ook 2 tanden, maar zit/staat nog niet. Isa heeft nog een tandenloos bekkie, maar zit al stevig en probeert zich soms op te trekken. Ook staat ze heel stevig en kijkt dan parmantig om zich heen.
Maes en Isa krijgen na de groentehap nog een papfles en gaan dan rond 19u naar bed, tegelijk met hun grote broer. Ze slapen dan bijna het klokje rond en worden tussen 6 en 7 weer wakker. Maar dat is pas sinds kort, hoor, het is toch een kwestie van proberen. Wij hadden ineens zoiets van: ze slapen wel erg vast voor die laatste fles, laten we eens proberen die te vervroegen en toen sliepen ze door! En de nacht erna weer, en toen weer...

Mijn tweeling is enorm verschillend, ook qua uiterlijk. Maes is Hollands welvaren, groot en lang, blond haar en blauwe ogen, blank huidje. Terwijl Isa donkere, lange lokken heeft en grote donkere ogen, een huidje dat makkelijk bruin wordt (ai, mama is nu al jaloers...) en ze is vrij 'petite'. Als je de kinderen alledrie naast elkaar zet, zie je absoluut dat ze uit hetzelfde gezin komen, maar apart zijn ze erg verschillend.

Maes vindt iedereen leuk, lacht heel snel en is heel druk met alles om hem heen. Isa kijkt de kat uit de boom, bestudeert je hele gezicht, kijkt je indringend aan en gaat pas lachen als ze het ok vindt. Wel grappig, want zo kun je precies zien bij wie ze op haar gemak is!

Het lukt verder hier allemaal prima. Ik werk nog maar 2 dagen (1 dag ouderschapsverlof) en heb, heel luxe, een hulp in de huishouding. Mijn man werkt gelukkig niet meer in de avonden, maar soms werkt hij in het weekend nog wel vanuit huis. Maar ik kan me voorstellen dat het veel is allemaal, zeker omdat Noor en Seth je eerste kindjes zijn. De tweeling is bij mij nr 2 en 3, dat scheelt toch wel.. Ik ben wat relaxter geworden, maak me niet om alles meer druk (wat bij de eerste wel zo was) en laat soms de boel gewoon de boel en ga een lekker wijntje drinken in de tuin met de buuf ;-)
Hoe blijer de mama, hoe blijer de kids, wat mij betreft!

Groetjes,
Myrte78

Ha meiden,
Rick en Tom zijn nu bijna 7 maanden.
Ze hebben allebei nog een tandloos bekkie.
Verder zijn ze ook vreselijk lui als ik dat zo lees, ze liggen hier nog het liefst een beetje op hun rug te spelen en omrollen doen ze maar heel af en toe.

We zitten op het moment in een moeilijke periode want we hebben nog steeds geen goed ritme te pakken. en Rick was 2 weken terug ziek en nu is Tom dus ziek. 3 dagen hoge koorts en vandaag krijst hij de hele boel bij elkaar. ( doen ze echt nooit!!!).

Ze liggen nu lekker te slapen (gelukkig) en ik geef ze rond 21.30 nog even drinken. Laatste 2 dagen was het 20.00 en sliepen ze netjes tot 6.30. Maar zoals ik al zeg, Er zit geen ritme in op het moment.

Als ik op visite ga vragen de meeste mensen aan me Hoe houd je ze uit elkaar? ze lijken echt veel op elkaar. Grote blauwe ogen, heel blond haar en een erg blanke huid. Mijn man en ik zijn ook wel eens mis en de kinderen weten het ook nog steeds niet en vragen het aan ons of de oudste kijkt op het armbandje. Ook qua karakter lijken ze best op elkaar, Tom is iets driftiger en kijkt meestal even goed en gaat dan pas lachen.

Verder is het hier erg druk, maar zoals myrte zegt, je moet gewoon wat makkelijker worden in bepaalde dingen. en 1 keer in de 2 weken komt m'n zus helpen voor bijv. de badkamer, bedden verschonen, vloeren dweilen, ramen zemen enz. Stoffen + zuigen en wc en keuken houd ik zelf bij en natuurlijk de vele wassen die hier gedraaid worden. (mijn moeder strijkt voor me).

Wat een verhaal zeg, maar best gezellig om zo even bij te kletsen.

groetjes

Terug
Bovenaan