Tweelingwagen in fiat punto??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb een fiat punto en nu hebben wij plotseling een tweelingwagen nodig. Eentje die náást elkaar is.
Maar weet iemand een tweelingwagen die achter in deze auto past? We hebben gekeken naar de X adventure omdat die niet zo ontzettend duur is, maar toen de winkeldame hem in elkaar klapte wist ik bijna zeker dat hij er niet in zou passen. Toen ik haar vroeg of er ook tweelingwagens waren die nog kleiner op gevouwen kunnen worden zei ze dat ze allemaal dit formaat ongeveer houden.
Wat nu? Nieuwe auto kopen? Dat zit er qua financien even niet in, de punto heb ik nog maar net!!
Of weten jullie een wagen die kleiner opklapbaar is?

Bedankt alvast!

Wanda

heb je het al geprobeerd?!??!
Soms lijken ze ook groter, maar kunnen bijv. de wielen er nog weer af waardoor wagens echt weer een stuk kleiner zijn...

Volgens mij zijn er wel van die wagens achter elkaar die behoorlijk klein kunnen en die ik weleens achter een klein 3 deurs autootje heb zien komen, maar die naast elkaar eigenlijk niet.

Zou gewoon eens bij de winkel vragen of je die wagen die je gezien hebt even mag passen in je auto (als ze hem graag aan je willen verkopen doen ze daar vast niet heel moeilijk over denk ik zo), want een nieuwe/andere auto gaat ook direct zo ver he  dan is het nog goedkoper om eventueel een duurder merk wagen te kopen die wel kleiner zou kunnen?!

groetjes,
Marije

Hoi,

Vraag het eens aan een fiat-dealer. Je weet maar nooit, maar misschien zijn ze bekend met kinderwagenmerken en hun type auto's. Ik weet dat bijvoorbeeld Renault bepaalde autostoeltjes aanraadt en zo doen wel meer automerken dit soort dingen. Laatst had bijvoorbeeld Ford een deal met Bugaboo. Je weet maar nooit en voor hetzelfde geld lost het meteen je probleem op.
Anders even de boel opmeten en/of passen. Het personeel in babyzaken kunnen soms heel behulpzaam zijn en je zult vast wel het mogen proberen bij je auto als je hem voor de deur neerzet of zo. In Harderwijk (weet niet meer precies waar) zit een enorme zaak met zo ongeveer elk merk kinderwagen dat op de wereld gemaakt wordt, ook veel 'dubbele' wagens.

Succes,

Anne

Hoi,

Toen ik zwanger was van onze tweede hebben wij een tandemwagen gekocht. Op dat moment had ik een peugeot 106. Omdat ik ook niet wist of het paste ben ik gewoon met die auto naar de prenatal gereden en heb de wagen ingeklapten gepast in de auto. Daar staan ze echt niet raar van te kijken hoor als je dat vraagt. Ik moest wel de hoedenplank eruit laten en de wagen moest op de zijkant staan maar het ging wel.

Probeer het gewoon, alleen dan kun je zien of het lukt.

Syl

Hoi hoi,

Wij zaten ook met het probleem dat mijn man een Volvo S40 heeft met  maar een smalle laadbak. Wij hebben ook gewoon allerlei kinderwagens geprobeerd erin te krijgen (en bij ons was het dus maar een enkele wagen!). Uiteindelijk hebben wij een wagen van Mutsaerts gekocht omdat die wielen niet zo groot zijn en ook nog eens naar de zijkant kunnen klappen.
Ikzelf heb ook een Fiat Punto en daar past ie ook in. Ik moet wel de hoedenplank eruit halen om ook de bak erin te kunnen doen maar dan past het wel.
Dus wat de anderen hier ook aanraden, gewoon de auto voor de deur bij de winkel zetten en passen maar!
Een collega van mij heeft onlangs een tweeling gekregen en zij had een heel mooie duowagen. Ik weet alleen het merk niet maar ze zei wel dat het een wat duurdere wagen was maar dat ze die toch had gekocht omdat ie zo compact was. Dus vraag het even in de winkel na.

Succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan