tweelingzwangerschap familiar of spontaan

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

Ik heb een vraag zijn jullie tweelingzwangerschappen familiar (2lingzwangerschap in de familie), spontane 2lingzwangerschap of via hulp van 3de?????

Graag hoor ik het van jullie (zouden jullie jullie leeftijden er bij willen zetten.

Alvast bedankt
quinta

hallo quinta.
ik ben karin ben zwanger van een tweeling al 27 wk
ben 31 jaar en mijn man is 24
het is mijn eerste zwangerschap
en vermoedelijk ben ik zwanger van een twee eiige tweeling
omdat ze elk een eigen vruchtzak hebben.
zit verder niet in de familie
maar vermoedelijk bij mij zelf omdat er twee verschillende eitjes zijn bevrucht
ze wijten het ook wel eens aan de leeftijd van de vrouw als je over de dertig of ouder bent
is  de kans op een meerling iets grooter.
groetjes karin

ik weet wel dat als het in de familie van de vrouw voorkomt dat het een generatie over slaat.

Mijn oma had een meerling, en de kans was aanwezig dat ik ook een meerling zou krijgen.

Hoi, ik ben Ryanne, 26 jaar en 22 weken en 5 dagen zwanger van een 2-ling.
Mijn vriend is 27 jaar. Volgens zeggen schijnt het ergens ver weg in mijn familie voor te komen 2-ling, maar de oma van mijn vriend was een 2-ling.

Onze 2-ling is waarschijnlijk 1-eiig maar dat kan pas na de geboorte officieel worden vastgesteld. Ze hebben bij mijn pas met 20 weken en 6 dagen ontdekt dat het er 2 zijn! Dus nog even wacht dus.

Hoezo wil je dit allemaal weten?

Groetjes

(Hoi, ik ben Ryanne, 26 jaar en 22 weken en 5 dagen zwanger van een 2-ling.
Mijn vriend is 27 jaar.

Onze 2-ling is waarschijnlijk 1-eiig maar dat kan pas na de geboorte officieel worden vastgesteld. Ze hebben bij mijn pas met 20 weken en 6 dagen ontdekt dat het er 2 zijn! Dus nog even wacht dus.)

Hoi Ryanne, dat zal wel een enorme verrassing zijn geweest met je 20 weken echo!
Van harte gefeliciteerd!
Heb je zelf al die tijd geen vermoeden gehad dat je een tweeling draagt (bv. sneller een dikke buik) of ben je niet extreem moe of misselijk geweest?
En ook met je termijn echo, hebben ze nog een uitleg gegeven hoe het kan dat ze dat toen niet gezien hebben? Wel ontzettend leuk!

Groetjes Chris

hoi hoi,

ik was zwanger van een tweeling en dit was een tweeeigen-tweeling wat dus erfelijk bepaald is, een eeneigen tweeling is gewoon een spontane tweeling zwangerschap die per toeval ontstaat, met de vader van de kindjes heeft het ook niets te maken al zouden er tweelingen  aan die kant van de famillie voorkomen  het heeft  te maken met de vrouw die zwanger word en  twee eitjes tegelijkertijd laat vallen zeg maar en deze alletwee bevrucht raken en daarom is dit erfelijk bepaalt genoemd, terwijl bij een eeneigentweeling er een eitje bevrucht word met twee zaadcellen en dit niet erfelijk bepaald is maar puur geluk en toeval.
de erfelijkheid slaat een generatie over, een vader   die zelf tweeling is kan dit wel aan zijn dochter doorgeven maar niet aan zijn zoon,
voor zover mij bekent is maar dit kan je ook   op het internet vinden en bij tweeling zwangerschappen googlen.

gr bianca

Dit vond ik op internet:

Een eeneiige tweeling ontstaat als de bevruchte eicel zich splitst. Eeneiige tweelingen lijken precies op elkaar en hebben altijd hetzelfde geslacht; het zijn dus of jongens of meisjes. Erfelijke aanleg speelt hierbij meestal geen rol.
Het kan ook dat twee eicellen door twee zaadcellen rond dezelfde tijd bevrucht zijn. Als deze twee bevruchte eicellen in de baarmoeder uitgroeien tot twee baby’s is er sprake van een twee-eiige tweeling. Deze kinderen lijken vaak niet méér op elkaar dan 'gewone' broers en zussen en kunnen van verschillend geslacht zijn. Bij het ontstaan van twee-eiige tweelingen kan een erfelijke aanleg van de vrouw meespelen die ervoor zorgt dat er meerdere eicellen tegelijkertijd vrijkomen.

Dus het is niet zo dat een eeneiige tweeling ontstaat uit 1 ei en twee spermacellen. Dit kan ook niet omdat de eicel zich sluit zodra er één spermacel zich binnengedrongen heeft. Het heeft dus te maken met hoe de cel deelt...

Ik ben zelf één van een tweeling, ik hoop stiekum zelf ook op twee. Ik ben nu bijna negen weken en heb volgende week weer een echo... We zullen zien

hoi meiden,
gefeliciteerd met jullie 2lingzwangerschappen!! ik ben 6 mei 2008 bevallen van 2 1eiige meisjes.
volgens mij is het zowel erfelijk bepaald als spontaan mogelijk. bij sommigen zit het echt in de familie en anderen hebben het geluk om ook een 2ling te krijgen.

veel succes nog met de rest van jullie zwangerschap!!

Groetjes,
Petra

PS. als jullie andere 2lingmama's zoeken... www.twinsite.nl  

Terug
Bovenaan