tweestrijd...wie helpt?

A

Anoniem

Guest
hi,

mijn vriend en ik zijn nu 8 maanden bezig met klussen, zoals dat hier zo mooi genoemd wordt. en helaas nog altijd zonder succes. Nu gaat t al een tijdje niet lekker op mn werk, waardoor ik met de nodige stress in mn lijf loop, wat alles natuurlijk ook niet bevordert.
ik zou graag aan en nieuwe baan beginnen, maar wil dus ook graag zwanger worden. maar welke werkgever biedt een contract aan als je toch zwanger blijkt te zijn in die beginperiode? (wat we niet zeker weten dus)
mijn vriend verdient niet zodanig, dat ik zomaar een paar maanden zonder werk kan zitten. ik sta dus een beetje met mn rug tegen de muur: aan de ene kant denk ik, zoek een andere baan en neem de gok, aan de andere kant denk ik hou die zekerheid, want dan sta je financieel zekerder mocht er een kindje op komst zijn.
is er iemand die soortgelijks heeft meegemaakt, of hier over mee zou kunnen en willen denken?

dank en liefs, Nijn

Hoi Nijn,

Toen ik pas 4 maanden werkte bij mijn nieuwe werkgever, vertelde ik dat ik zwanger was. We waren er wel bewust mee bezig, maar dat heb ik natuurlijk nooit gezegd. Je weet immers nooit wanneer het raak is.
Mijn vriend zat op dat moment ook nog in zijn jaarcontract, dus voor ons was het ook spannend.

Inmiddels ben ik 29 augustus jl. bevallen van een dochter ( www.arianka.beebiesite.nl ) en mijn contract is niet verlengd geworden, omdat ik parttime wilde gaan werken.
Vandaag is mijn eerste werkeloosheids dag. Best wel balen, maar mijn kindje is mij veeel belangrijker dan een baan.

Ok, je bent financieel wat onzekerder, maar je hebt toch recht op een ww uitkering.

Ik blijf natuurlijk wel solliciteren en een baan vind ik heus wel.
Maar ik heb nu ook lekker de tijd om van de kleine te genieten, want ze zijn immers zo groot.

Ik wens je veel suc6 met je keuze en denk eraan.... een kindje maakt je leven ook heel speciaal.

Dikke knuffels van mij en Arianka

Hai Nijn,

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Zekerheid is niet alles...het is veel belangrijker dat je gelukkig bent en rust in je leventje hebt! Ik ben nu 7 maanden bezig om zwanger te raken en 3 maanden geleden gewisseld van baan omdat mijn vorige baan te veel stress met zich mee bracht. Vroeg me toen ook af of het wel slim zou zijn...maar aan de andere kant kan het ook nog wel meer dan een jaar gaan duren voordat ik zwanger ben...en moet je dan zolang in een baan zitten waar je je niet gelukkig bij voelt? Ik denk het niet hoor. Ook dit kan je zwangerschap heel lang op zich laten wachten. Je kunt niet alles alvast gaan plannen voor een zwangerschap omdat je niet weet wanneer die gaat komen. Ik weet dat het moeilijk is, want dat vond ik zelf ook. Maar probeer met je gevoel te denken, dan zal het altijd goed komen. En soms moet je gewoon durven!!

Heel veel suc6 meid!
X Maris,

hoi nijntje
Ik had precies hetzelfde als wat jij nu schrijft. Maar ik ben toch bij mijn werkgever gebleven want zoals jij al schrijft wie neemt er nou iemand in vaste dienst die zwanger is. Ik blijf gewoon bij mijn werkgever totdat ik een kindje heb en alles loopt lekkker dan kan ik altijd nog iets gaan zoeken. dan heb ik het financieel teminste niet zo mdielijk.

Hoi,

Ik heb sinds januarit vorig jaar een nieuwe baan en op het soll. gesprek vroegen ze mij of ik kinderen wou en of dat in de nabije toekomst zou zijn. Ik, zo eerlijk als ik ben, heb natuurlijk gezegd dat het niet meer zolang zou duren, dat ik een jonge mama wou zijn. Ik werd aangenomen. Ongeveer een half jaar later, werd een interim bij ons zwanger en terwijl dat die zwanger werd, werd ze aangenomen om in een ander filiaal te gaan werken dat binnen een half jaar open gaat. Dus er zijn werkgevers die dat niks maakt zolang je de kwaliteiten maar hebt die ze zoeken.
Ik zou eerst bepalen hoelang je opzegtermijn is en ondertussen zoeken naar een nieuwe job. Je kan natuurlijk ook niks zeggen bij je nieuwe job en als je zwanger bent , kan je nog altijd zeggen dat het niet de bedoeling was dat het al zo snel zou gebeuren. Ik weet niet he, ik ben maar aant nadenken.
Ik ben zo wel niet, ik benhet leifst eerlijk. Dus als ik jou was, zou ik gewoon een nieuwe job zoeken en eerlijk zijn als ze je er eits over vragen. Als ze je niks vragen, dan is het voor hun ook niet belangrijk, denk ik zo.

Kan je zo een beetje aan mijn berichtje uit? Ik heb gewoon geschreven wat in mij opkwam en dan kan dat wel eesn een rommelig bericht zijn.
In ieder geval, veel succes en hou ons op de hoogte.

grtjs,
Bea

He hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik werk nu 40 uur per week en het gaat nu ook niet zo goed op mijn werk.
Ik heb eigenlijk ook geen zin meer om opnieuw op zoek te gaan naar werk, omdat ik toch stop met werken als ik zwanger blijk te zijn. Mijn vriend verdiend ook geen dikke biljetten hoor. Maar daar komt dan wel een oplossing voor. Hij wil dat dan gaan combineren met de buitendienst. (heeft ie ook altijd gedaan)

Succes ermee. Mijn advies: Volhouden tot je zwanger bent.
Als je gaat starten met een nieuwe baan, brengt dat ook de nodige spanning met zich mee natuurlijk.

Hallo,

Ik heb blijf puur op mijn huidige functie omdat het vast is en lekker betaalt. Voel me er wel eens schuldig over omdat ik het hier niet naar mijn zin heb. Ik zet de knop om hier en wil gaan solliciteren als ik een kindje heb er vanuitgaande dat ik daar niet jaren op hoef te wachten. Mijn vriendin heeft 2 x een jaar contract gehad toen raakte ze zwanger en toen werd het niet omgezet in contract voor onbepaalde tijd maar ze kon thuis blijven. Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan en moet je je eigen keuze maken. Stel je voor dat je zoveel stress hebt op je werk dat dit juist hetgene is wat je belemmert om zwanger te worden. Het zijn keuzes die je moet maken. Succes ermee.

Terug
Bovenaan