tweetalig

Hoi allemaal...
Ik zit eigenlijk in het verkeerde forum, want ik ben 36 weken zwanger. Maar ik had even een vraagje.
Wij wonen in Australie en willen ons kind tweetalig opvoeden. Heeft iemand daar ervaring mee? Hopelijk hebben jullie wat tips. Alvast bedankt.
Groetjes patries

 
Ik hoor dit van heel veel mensen dat ze de kinderen 2 talig willen opvoeden. Eigenlijk gaat dit vanzelf, buiten en op school leren ze de landstaal en thuis wordt er veel nederlands gesproken.

Zorg ervoor dat als ze op het punt zijn dingen te gaan begrijpen dat je het in twee talen verteld.

Dit verhaaltje is dus niet van mijzelf maar van een vriendin die een italiaanse man heeft en haar schoonouders leren de kleine italiaans en thuis wordt er dus gewoon nederlands gesproken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je krijgt vast en zeker nog wel meer reakties.

Groetjes en suc6
 
Hallo, mijn man en ik voeden ons zoontje tweetalig op.
Wij hanteren de OPOL methode (One Parent One Language) dit werkt goed omdat mijn Frans niet super is, mijn man spreekt dus Frans met hem en ik Nederlands.
Maar als jullie beiden Nederlanders zijn in een Engelstalig land dan zou ik inderdaad thuis Nederlands spreken en buiten het huis leert je kindje wel Engels.
Als je meer informatie wil kun je bij Google (tweetalig opvoeden) intoetsen en je krijgt verschillende links naar sites.
Wij hebben via Ouders Online het boekje "oetsiekoetsie" besteld, dit gaat over taal van je kind en ook over tweetalig opvoeden, leuke verhalen van ouders erin.
Succes ermee.
groet van Suzan
 
Terug
Bovenaan