Tweetalige opvoeding

Lieve mama's!
Ik zit met een klein dilemma waar ik niet goed antwoord op kan vinden maar hopelijk vind ik hier iemand die het zelfde heeft.

Mijn vriend is vorigjaar november vanuit Engeland naar Nederland komen verhuizen om hier met mijn zijn leven op te bouwen, eind mei zijn we zwanger geraakt en ben ik nu 23 weken opweg.
Mijn vriend spreekt geen woord Nederlands maar is wel flink aan het oefenen, ik zelf spreek goed Engels maar wil mijn kind niet Engels opvoeden.. tevens wil ik hem wel voor de helft en vanaf de start Engels opvoeden omdat de helft van onze familie dus gewoon Engels is.. hoe ga ik hier het beste mee om? En kan dit vanaf de start? Want ik wil niet dat mijn vriend zich buitengesloten gaat voelen... kan mijn kind hierdoor een taal achterstand krijgen of is het juist heel erg goed?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast dikke dankjewel!
 
Tweetalig opvoeden is een voordeel voor het kind. Als ze nog zo jong zijn, leren ze makkelijker verschillende talen. 
 
Als je je kind 2 talig opvoed. Spreekt elke ouder zijn/haar moedertaal tegen het kind.
Jij spreekt dan dus altijd Nederlands tegen jullie kindje en je vriend spreekt altijd Engels tegen jullie kindje. Zo leert het kindje beide talen en zal er weinig ontstaan.
 
Hoi! 
Volgens mij is het wel heel erg belangrijk dat je vriend z'n best blijft doen met Nederlands leren. Kan de websites zo snel niet vinden, maar heb dit wel vaker gelezen en gehoord.
Mijn vriend en ik zijn beide Nederlands maar ik wil ons kindje ook graag Engels/Nederlands opvoeden.
Met m'n vriend zullen ze Nederlands spreken en met mij Engels. 
:)
 
Terug
Bovenaan