Twijfel bellen naar ziekenhuis

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik zit met het volgende. Ik weet dat iedereen zegt dat je overal direct voor moet bellen, maar toch wil ik graag jullie mening horen. Ik ben nu net over de 36 weken zwanger en heb sinds 3 weken een hoge bloeddruk. Ik ben in die tijd zeker 6 keer geprikt en gecontroleerd op eiwitten enz. Steeds niets aan de hand. Ik heb vorige zondag bijvoorbeeld ook in het ziekenhuis gezeten omdat mijn bloeddruk toen net iets hoger was dan normaal. Ik heb hele moeilijke aderen en word daarom ook bont en blauw geprikt (ze hebben toen 8 pogingen gedaan, die allemaal nog steeds zichtbaar zijn) en ik kan heel slecht tegen bloedprikken (ik val snel flauw dan). De normale prikpoli is dicht op zondag. </p><p>Nu zit ik met het punt dat ik gisteren voor 10 seconden sterretjes dacht te zien, iets wat ik een aantal weken geleden ook een keer heb gehad na het klussen (zoals ik gisteren ook had gedaan). Duidelijk was er toen niets aan de hand. Nu zeggen dat je met sterretjes heel erg moet oppassen enz. Ik heb verder geen klachten en morgen gewoon weer een check in het ziekenhuis.</p><p>Nu mijn vraag: aangezien ik hoogstwaarschijnlijk op alles weer gecheckt zal gaan worden, en ik op zondag hele slechte ervaringen daarmee heb, kan het kwaad gewoon tot morgenochtend te wachten? Ik heb geen last van welke kwaal dan ook, maar vraag me af of een dag wachten heel veel schade zou kunnen geven als er wel iets is... Ik ben alleen zo op van al de controles waar niets uit blijkt te komen en ondertussen onder de blauwe plekken enz te zitten omdat ze op die afdeling niet kunnen prikken (bij mij dan...).</p><p> </p><p>Ik hoor graag jullie eerlijke mening, al is het niet wat ik wil horen ;)</p>

Bellen!! 
Hoge bloeddruk icm met sterretjes zien/ hoofdpijn/ druk achter de ogen of iets van dat altijd bellen. Zijn symptomen van zwangerschapsvergiftiging en ook zonder kwaaltjes verder kan je dat hebben. 
Vervelend dat ze dan iedere keer misprikken en je er blauwe plekken aan over houdt, misschien kan je vragen of ze ergens anders kunnen prikken, soms wil dat wel... 

Aanvulling... 
waarschijnlijk leggen ze even aan de ctg, controleren ze je urine en bloed. Ik zou zeggen beter een keer te vaak dan dat je met een hoop gedoe straks in het ziekenhuis opgenomen wordt omdat de kleine het niet meer fijn heeft...

Ik ben t eens met de rest dat je moet bellen. Maar ik snap je twijfel ook. Ik ben 31 weken en heb sinds 14 weken hoge bloeddruk met medicatie. Sinds donderdag af en aan klachten van "t lijstje" maar moet ook morgen op controle. Maar ze zeggen idd continu direct bellen bij klachten. Succes,hopelijk loos alarm.

Ik snap je twijfel. Aan de ene kant denk ik je moet bellen maar aan de andere kant heb je morgen een afspraak en maar 10 seconde klachten gehad.
Ik zou het zelf even aankijken als de klachten terug komen kan je nogmaals bellen. Zelf heb ik ook een hoge bloeddruk en als die echt te hoog wordt heb ik langer dan 10 seconden sterretjes zien.

Wat was het moment dat je sterretjes zag? 
Ik heb een serieus hoge bloeddruk, net weer thuis van een ziekenhuisopname van een paar dagen en zie ook wel eens sterretjes. Bv als ik net iets te snel op sta, voorover buig om mn haar in een staart te doen en dan weer overeind kom enz.
Voor die sterretjes bel ik niet. Die zijn goed te verklaren.
Als je wel twijfelt dan heb je schijnbaar een onderbuik gevoel en zou ik wel bellen! Dan maar blauwe plekken of een keer flauw vallen.

@femfem
Ik had een behoorlijk intensieve dag qua schoonmaken enz (mijn ouders hebben een dag vrijgemaakt samen met mij en mn partner het hele huis aan te pakken). Ik had trek, pakte iets te eten en toen ik ging zitten dus heel even die sterretjes.
De reden dat ik twijfel is omdat ik iedere controle dit verschijnsel als symptoom te horen krijg, maar het ook al eerder heb gehad en blijkbaar na al deze testen is daar nog niets negatiefs uit gekomen. 
Ik heb vandaag mijn moeder om advies gevraagd en die zei dat sterretjes zien ook gewoon een gevolg kan zijn van mijn hogere bloeddruk, in combinatie met iets te veel inspanning. Aangezien ik verder nergens last van heb, geen hoofdpijn, duizeligheid of wat dan ook en het vandaag ook niet is teruggekeerd, zei ze dat ik het best tot morgen kon afwachten.
Eindstand: ik ga om 8 uur bellen en kijken of ze de afspraak willen vervroegen of dat ik er gewoon om half 12 terecht kan :)

Terug
Bovenaan