twijfel borst of flesvoeding

hoihoi,

Mijn oudste twee heb ik heel bewust borstvoeding gegeven. En ik vond het mooi. Maar het vrat wel enorm veel energie. Ook twijfelde ik vaak of ze wel genoeg kregen. Onze tweede spuugde heel veel en huilde ook veel. Met zes maanden kwam ze in het ziekenhuis terecht omdat ze afviel. Een heel spannende periode dus. Ik ben toen gestopt met bv omdat ik dus niet genoeg gaf. Na elke voeding was ze maar 70 gr zwaarder dus ze kreeg gewoon veeeeeel te weinig.
Nu begin ik heel erg te twijfelen wat ik wil. bv of fv.  
Een groot voordeel  van de borst vind ik het intieme contact, je geeft je kindje hartstikke goed spul (maar dat is fv tegenwoordig ook). Het is ook goedkoper (laten we maar eerlijk zijn haha),  maar aan de andere kant: Je weet niet of je kindje genoeg krijgt en dat zie je bij de fles wel. Ook kan de partner eens een keer een flesje geven, dat vindt hij ook wel zo leuk.

IK WEET HET DUS NIET.

Eigenlijk wil ik het kleintje als het net geboren is, lekker aan de borst kunnen leggen, maar of ik bv maanden lang vol kan houden deze keer? Daar komt bij dat onze oudste twee 3 en 1 zijn en dus ook veel aandacht en energie vragen.
Twijfels. Hoe denken jullie hierover?

Hoi hoi,

Wat dacht je van een combinatie van de twee? Begin je met borst en ga je het van lieverlee combineren. Vraag het anders eens bij de LLL of die andere stichting BVN ofzo dacht ik die weten echt aaaaaaaaaaaaaaaallles van de borstvoeding af en ook van het combineren van fles en borst. Je komt er vast wel uit.

succes he.

Groetjes Peet

hoi,

Je hoeft je vantevoren niet op die maanden vast te pinnen?!?!
Beginnen kan altijd... stoppen uiteindelijk ook, maar als je helemaal niet begint is later starten wel erg moeilijk en dat zal nog veel meer energie vreten.... als je er heel erg naar uitkijkt om na de geboorte je kleintje aan te leggen... lekker doen! En dan zie je na verloop van tijd wel hoe het gaat en hoe lang je het volhoudt.
Dat het de vorige keer niet zo lekker liep, zegt niks voor deze keer en als het wel zo gaat... dan kan je dan alsnog overstappen op de fles of een combi van beide toch?

enne... tegen die tijd hoop ik ook onze 3e aan de borst te hebben, kunnen we lekker samen vermoeid zijn en onzeker (want ook al heeft nummer 2 ruim 2 jaar bv gehad... hoe het deze keer zal gaan is ook voor mij een groot vraagteken, ik hoop vooral dat 1e halfjaar vol te maken en zo niet dan niet).

groetjes,
Marije (als het goed is weet je wel wie!)

Ik heb bij mijn eerste ook bv gegeven. Helaas maar een maand, omdat ook ik erg onzeker werd of hij wel genoeg kreeg. Het was bij het wegen iedere keer anders, erg onduidelijk dus. Maar ik wil het zeker weer gaan proberen, al is het maar weer een maandje (hopelijk langer). Het is dan toch weer een maandje en dan is de start in ieder geval goed voor mijn gevoel.
Als je twijfelt, zou ik er gewoon aan beginnen, zoals de anderen ook al zeggen, stoppen kan altijd, maa later beginnen wordt moeilijk.

Groetjes
Bibi

He dank je wel voor jullie reacties. Met dat ik het opgeschreven had en er 's avonds nog even over nadacht was ik er ook zo'n beetje uit. Ik wil mijn kindje in elk geval aan de borst leggen als het net geboren is en we zien wel waar het schip strandt. Maar vanaf dag 1 staat er ook flesvoeding in de kast.
Pfff, eenzorg minder om over na te denken .

Ps. Marije, wordt het niet eens tijd om weer eens wat af te spreken?

Terug
Bovenaan